Jak wygląda praca w szkole językowej, na czym polega jej metoda nauczania, jak pogodzić prace lektora ze studiami – tego wszystkiego mogli dowiedzieć się studenci filologii angielskiej podczas spotkania z przedstawicielami Helen Doron English.
– Praca w Helen Doron English roztacza szerokie perspektywy rozwoju i spojrzenia na edukację. Nauka w naszej szkole wygląda inaczej niż w szkole publicznej. Nie nastawiamy się na gramatykę, ale przede wszystkim uczymy się komunikacji. Wyjątkowe w tej metodzie jest to, iż nauka odbywa się naturalnie. Dzieci uczą się bowiem języka angielskiego tak, jak języka ojczystego. Ponadto nauka odbywa się poprzez wykorzystanie wszystkich zmysłów jak dotyk, smak, zapach. Naukę wspieramy poprzez pozytywne wzmocnienia, by dziecko nabrało odwagi i motywacji do mówienia. W zajęciach uczestniczą już kilkumiesięczne dzieci, a najstarsi uczniowie przygotowują się do uczą się w szkołach średnich. Potwierdzeniem znajomości języka i umiejętności komunikacyjnych są egzaminy Cambridge – powiedziała Agnieszka Osiniak, dyrektor ds. rozwoju na Polskę południowo-wschodnią Helen Doron English.
Zwróciła również uwagę na możliwości łączenia pracy w szkole językowej z zajęciami na uczelni, na co pozwala elastyczny grafik pracy i fakt, iż zajęcia najczęściej realizowane są popołudniami lub w soboty. Daje to możliwość podjęcia pracy i początków kariery dla studentów, jak również łączenia w przyszłości pracy w szkole językowej z pracą w szkole publicznej.
O szczegółach pracy i konkretnych formach zatrudnienia studenci filologii angielskiej AZ mogli porozmawiać z dyrektorami placówek z Zamościa oraz Hrubieszowa.
Spotkanie z przedstawicielami Helen Doron English odbyło się 9 maja br.