S19/Babica-Jawornik. Ponad rok temu rozpoczęła się budowa odcinka S19 Babica – Jawornik, będącego częścią trasy Via Carpatia.
Obecnie zaawansowanie prac wynosi prawie 30%.
Projekt realizowany jest na terenie o złożonej strukturze geologicznej, obejmującym zarówno wzniesienia, jak i doliny. Prace geologiczne stanowiły duże wyzwanie, a prowadzenie robót budowlanych na tym terenie jest równie wymagające.
Jednym z kluczowych elementów inwestycji jest estakada o długości ok. 1,15 km, której filary sięgają 80 metrów wysokości.
W nadchodzących miesiącach prace będą skupiać się na robotach ziemnych, w tym wykopach i nasypach.
Kontynuowane będą również prace związane z umacnianiem skarp dzięki gwoździ gruntowych oraz montażem siatki stalowej.
fot. GDDKiA
fot. GDDKiA
fot. GDDKiA
fot. GDDKiA
fot. GDDKiA
fot. GDDKiA
fot. GDDKiA
S19 Babica-Jawornik
W ramach inwestycji zostanie wybudowana droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, dodatkowo z pasem awaryjnym.
Pojawi się także Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik (w kierunku Rzeszowa).
Projekt zakłada też budowę obiektów inżynierskich. Będzie to 8 estakad na bardzo wysokich podporach, w tym największa o długości około 1,1 km i filarach o wysokości ok. 100 m, 5 wiaduktów oraz 4 przejścia dla zwierząt.
Wybudowany zostanie również węzeł Żarnowa – Strzyżów, zlokalizowany w rejonie miejscowości Strzyżów.
Budowa tego odcinka S19 będzie kosztować ponad 1,2 mld złotych. Wykonawcą jest firma Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.