PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. zna nazwę i wygląd wybranych kwiatów
-dz. zna nazwy zwierząt żyjących na łące
-dz. wie, iż nie wolno krzywdzić zwierząt
-dz. zna sposób poruszania się niektórych zwierząt (pełzanie. skakanie, latanie, chodzenie)
-dz. wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania
-dz. współpracuje w zespole
-dz. potrafi odtworzyć melodię i tekst piosenki
-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
PIOSENKA:
PSZCZÓŁKI
s.ł M. Zawiślak, muz. A. Loska
I. Promień słońca budzi mnie
Potem w rosie kąpie się
Wkładam piękny strój w paseczki
idealny dla pszczółeczki
Ref. Bzzzy, bzzy rozlega się
skrzydełka niosą mnie 2X
II. Pszczółkę euforia wręcz rozpiera
Kiedy nektar z kwiatków zbiera
Będzie z niego pyszny miód
Nie na darmo był ten trud
Ref. Bzzzy, bzzy rozlega się
skrzydełka niosą mnie 2X
III. Choć pszczółeczki małe są
Wszystkim uśmiech piękna ślą
Przez dzień cały się krzątają
Te piosenkę wam śpiewają
Ref. Bzzzy, bzzy rozlega się
skrzydełka niosą mnie 2X
WIERSZ
NA ŁĄCE
M. Strzałkowska
„Na łące”
Jest jasno i błękitnie
a wokół łąka kwitnie,
po łące sobie hasam
i trawę mam do pasa.
Na łące rosną babki
i mięta i bławatki,
powoje i podbiały
i inne dyrdymały!
Tu motyl, a tam dzwonek
stokrotka i skowronek,
wśród trawy pachnie ziółko,
a ja powtarzam w kółko:
Jest jasno i błękitnie,
a wokół łąka kwietnie,
po łące sobie hasam
i trawę mam do pasa.