Nauczanie dwujęzyczne w dobie sztucznej inteligencji. Konferencja w II LO w Opolu

doxa.fm 1 miesiąc temu
Fot.: Radio Doxa

„Dlaczego i jak uczyć dwujęzycznie?” – na to pytanie odpowiedzi szukali uczestnicy konferencji w II LO w Opolu. To kolejne wydarzenie z tego cyklu organizowane dla uczniów i dyrektorów szkół z oddziałami dwujęzycznymi Opolszczyzny.

Podczas konferencji nie zabrakło wystąpień zaproszonych gości, prezentacji uczniów II LO, panelu dyskusyjnego oraz debaty oksfordzkiej. Rozmawiano także o wyzwaniach i możliwościach nauki języków obcych w dobie AI na przykładzie języka niemieckiego.

– Dzięki tej konferencji świętujemy nauczanie dwujęzyczne w naszej szkole – mówi Agnieszka Buganik-Pszczyńska, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Opolu.- Zaprosiliśmy na konferencję znakomitych gości, ludzi dla których nauczanie dwujęzyczne i języki obce są bardzo ważne, a w szczególności w naszym regionie język niemiecki.

– Paradoksalnie w dobie cyfryzacji i sztucznej inteligencji mogłoby się wydawać, iż znajomość języków obcych jest kompletnie niepotrzebna – mówi Waldemar Gielzok, społecznie działający jako prezes Niemieckiego Towarzystwa Oświatowego, zawodowy tłumacz symultaniczny, w tym kabinowy. Natomiast rzeczywistość jest taka, iż właśnie teraz, jak nigdy, znajomość języków, orientowanie się w rzeczywistości jest potrzebne, by móc zaistnieć i przetrwać w świecie cyfrowym.

– Nauka dwujęzyczności polega przede wszystkim na poznaniu języka ale i kultury danego kraju, co wiąże się z wyjazdami i projektami – dodaje Emilia Mrachac, uczennica II Liceum Ogólnokształcącego w Opolu.

Konferencja jest też promocją oddziału, który ma powstać w II Liceum Ogólnokształcącym w Opolu w nowym roku szkolnym. Ma to być oddział „Zerowy” z językiem niemieckim. Wówczas nauka w liceum będzie trwała 5 lat i młodzież będzie miała w ciągu „Zerowego” roku aż 18 godzin nauki języka niemieckiego w tygodniu.

Agnieszka Buganik-Pszczyńska, Waldemar Gielzok, Emilia Mrachac:

Więcej informacji:

autor: KZL

Idź do oryginalnego materiału