Nowa aplikacja PKO Junior dla dzieci i odświeżony profil „Finanse dziecka” w serwisie iPKO dla rodziców
- Nowy wygląd, intuicyjne rozwiązania i możliwość personalizacji - to najnowsze zmiany w aplikacji PKO Junior dla dzieci.
- Dla rodziców - funkcje w nowej odsłonie oraz zmieniony wygląd profilu zarządzania finansami dziecka w serwisie internetowym iPKO.
- Profil rodzica w iPKO dostosowuje się do urządzenia tak, iż można wygodnie obsługiwać finanse dziecka z komputera, tabletu czy telefonu.
- Wkrótce dzieci będą mogły też używać BLIKA zbliżeniowego w PKO Junior.
Najnowsza wersja aplikacji PKO Junior w prosty, intuicyjny i przyjazny sposób pomoże dziecku w zarządzaniu jego finansami (pod nadzorem rodziców), a rodzicom w ich edukacji finansowej. Dziecko może dostosować aplikację do siebie, uczy się o finansach z pomocą mówiącego robota, który daje wskazówki. Rodzic widzi i zatwierdza decyzje w odświeżonym profilu „Finanse dziecka” serwisie iPKO. Niebawem za pośrednictwem aplikacji dziecko będzie też mogło płacić zbliżeniowo telefonem dzięki BLIKA.
PKO Bank Polski ma kompleksową ofertę finansowo-edukacyjną skierowaną do najmłodszych i młodzieży, na którą składają się: konta, rachunki oszczędnościowe, aplikacja mobilna, serwis transakcyjny, ubezpieczenie oraz szereg działań z zakresu edukacji ekonomicznej. Najważniejszym elementem oferty PKO Junior jest PKO Konto Dziecka, którego prowadzenie jest bezwarunkowo darmowe. Przez 11 lat z oferty PKO Junior skorzystało ponad 825 tys. dzieci.
Teraz dzieci mogą używać nowej wersji aplikacji PKO Junior, która została stworzona po konsultacjach z najmłodszymi klientami i dostosowana do ich potrzeb związanych z finansami. Niebawem znajdzie się w niej też możliwość płacenia telefonem (BLIK zbliżeniowy).
– Nowa aplikacja PKO Junior i odświeżony profil rodzica w serwisie iPKO to efekt naszych spotkań z najmłodszymi klientami i ich rodzicami. Aplikację projektowaliśmy, wsłuchując się w opinie i oczekiwania dzieci i ich opiekunów. Stworzyliśmy przyjazną aplikację dla najmłodszych, która łączy naukę z zabawą. Znajdziemy w niej elementy, które bezpiecznie wprowadzają dzieci w świat finansów. Jednocześnie dają im sporą dozę samodzielności przy gospodarowaniu pieniędzmi, a rodzicom zapewniają narzędzia do praktycznego uczenia najmłodszych. Wszystko to w atrakcyjnej formie, dostosowanej wizualnie, językowo i manualnie do dziecięcych potrzeb i wymagań. PKO Bank Polski był pierwszym bankiem na polskim rynku, który wprowadził ofertę finansowo-edukacyjną dla dzieci, w tym aplikację mobilną i przez cały czas zamierza tu liderem pozostać. Pracujemy nad rozwojem tej oferty m.in. wprowadzimy do PKO Junior BLIKA zbliżeniowego -– podkreśla Łukasz Kuc, zastępca dyrektora Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Najnowszą wersję aplikacji PKO Junior wystarczy pobrać i zainstalować. Na telefonie dziecka należy wybrać „Zaloguj się”, wtedy na ekranie pojawi się 8-cyfrowy kod. Następnie rodzic w serwisie iPKO powinien wejść w „Finanse dziecka” (w prawym górnym rogu), potem w: „Moje dzieci”-„Aplikacja PKO Junior”-„Ustawienia aplikacji” i wpisać kod z aplikacji dziecka oraz potwierdzić swoim narzędziem autoryzacji. Potem na telefonie dziecka zgodnie z informacjami na ekranie można nadać PIN, wybrać sposób logowania i tło aplikacji.
PKO Junior dla dzieci - konto, aplikacja i serwis transakcyjny
PKO Bank Polski proponuje dzieciom PKO Konto Dziecka oraz kartę debetową Visa Junior. Konto jest bezpłatne, a oprocentowanie wynosi 5 proc. w skali roku do 2,5 tys. zł. Obsługa karty jest bezpłatna, a użytkownik może wybrać 1 z 30 dostępnych wizerunków kart.
Do końca roku trwa promocja „Kasa na Start” na PKO Konto Dziecka i PKO Konto dla Młodych, w której młody klient może zyskać choćby do 250 zł na konto. jeżeli klient otworzy w iPKO lub IKO PKO Konto Dziecka (0-12 lat) lub PKO Konto dla Młodych (13-17 lat), to dostanie też kod rabatowy do 37 proc. na tablet, telefon i słuchawki do sklepu Samsung. Dziecku można założyć także PKO Pierwsze Konto Oszczędnościowe z oprocentowaniem 8 proc. w skali roku do 10 tys. zł.
Dziecko w aplikacji i serwisie PKO Junior może zarządzać swoim kontem i uczy się stawiać pierwsze kroki w bankowości pod okiem dorosłych:
- sprawdzi stan konta - łatwo zobaczy, ile pieniędzy ma na swoim koncie lub czy dostało nowy przelew,
- nauczy się oszczędzać - może w dowolnym momencie zakładać wirtualne skarbonki, doładować je lub rozbić,
- wyśle przelew - gdy wypełni wszystkie dane do przelewu rodzic zatwierdza lub odrzuca go w serwisie internetowym iPKO,
- doładuje telefon – zrobi to w prosty sposób, po akceptacji rodzica w serwisie iPKO,
- indywidualnie dostosuje aplikację - może np. dodać swoje zdjęcie i wybrać kolor tła,
- obsłuży kartę PKO Junior - sprawdzi, ile ma do wydania kartą, może prosić o jej zasilenie,
- skorzysta z kalkulatora oszczędności - obliczy, ile może zaoszczędzić, biorąc pod uwagę aktualne oprocentowanie oraz swoje wydatki,
- sprawdzi nagrody i odznaczenia - może je dostać od rodziców np. za zakładanie skarbonek, wpłaty lub zrealizowane wyzwania,
- łatwo się odnajdzie - korzysta z intuicyjnego menu i ze wskazówek mówiącego robota.
Dla rodziców - nowe „Finanse dziecka” w serwisie internetowym iPKO
Rodzice także mają teraz w serwisie iPKO odświeżone funkcje oraz nowy wygląd profilu „Finanse dziecka”. Profil jest teraz responsywny, czyli dostosowuje się do urządzenia tak, iż rodzic może korzystać z niego wygodnie na komputerze, tablecie czy telefonie. Dodatkowo może też zmienić dokument tożsamości dziecka, które ma polskie obywatelstwo. Dotychczas można to było zrobić poprzez infolinię lub w oddziale banku.
Po wejściu w profil „Finanse dziecka” w iPKO rodzic zobaczy koszyk spraw dziecka, czyli spraw, które dziecko wysyła do rodzica z prośbą o akceptację.
W profilu są moduły:
Produkty – produkty dzieci w podziale na konta i karty, rodzic może np. zmienić limity na koncie oraz karcie, aktywować/unieważnić kartę.
Płatności – rodzic może zlecić przelew na konto dziecka, z konta dziecka na własne konto, zasilić kartę PKO Junior, zlecić przelew z karty PKO Junior czy utworzyć zlecenie stałe na konto dziecka.
Doładowania – rodzic ma dostęp do listy oraz historii doładowań.
Wyzwania – rodzic może m.in. zlecić dziecku wyzwanie do realizacji z datą wykonania, celem i nagrodą (pieniężną lub nie), ma dostęp do listy zleconych wyzwań.
Ustawienia – rodzic może zmienić dane dziecka, wygenerować nowe hasło logowania do serwisu dziecka.
Zarówno aplikacja, jak i profil dla rodziców będą przez cały czas rozwijane i udoskonalane, zgodnie z opiniami i potrzebami zgłaszanymi przez młodszych i starszych klientów PKO Banku Polskiego.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.