Nowa lekcja internetowa od Międzynarodowego Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście bada zatrudnienie więźniów w KL Auschwitz. Dowiedz się, jak praca w obozie wpływała na więźniów i jakie zyski czerpało z niej SS.
Nowa lekcja internetowa o zatrudnieniu więźniów w Auschwitz: Historia, fakty i realia obozowe
Międzynarodowe Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście przygotowało nową lekcję internetową, poświęconą tematyce zatrudnienia więźniów w niemieckim nazistowskim obozie Auschwitz. Lekcja, której autorem jest dr Piotr Setkiewicz, szef Centrum Badań Miejsca Pamięci Auschwitz, szczegółowo omawia specyfikę pracy więźniów, jej wpływ na ich życie oraz korzyści czerpane przez SS z tej formy niewolniczego zatrudnienia.
Zatrudnienie więźniów w KL Auschwitz: Od narzędzia terroru do źródła zysków
Na początku istnienia Auschwitz, kwestia zatrudnienia więźniów była marginalna. Sytuacja ta jednak gwałtownie się zmieniła, gdy obóz przekształcił się w miejsce nie tylko przejściowego przetrzymywania, ale i eksploatacji pracy więźniów. Lekcja podzielona jest na rozdziały, które obejmują tematy takie jak: charakterystyka różnych rodzajów komand roboczych, czas pracy więźniów, ich wyniszczenie poprzez pracę, a także śmiertelność spowodowaną ciężkimi warunkami pracy.
Praca jako narzędzie zagłady: Strategia nazistowska w Auschwitz
Praca w obozie Auschwitz była nie tylko środkiem do zysku, ale przede wszystkim narzędziem zniszczenia. Więźniowie byli wykorzystywani do najcięższych prac budowlanych, takich jak kopanie rowów, budowa dróg czy przenoszenie ciężkich materiałów. Najcięższe warunki panowały w karnej kompanii, gdzie brutalne traktowanie więźniów przez SS i kapów było na porządku dziennym. Lekcja internetowa dostępna jest w języku polskim i angielskim na stronie: lekcja.auschwitz.org.