Metoda aktywnej pracy, jak stacyjki, może zdziałać cuda na lekcjach poświęconych lekturze "Mikołajek" autorstwa René Goscinnego i Jean-Jacques'a Sempé. Stacyjki polegają na podziale klasy na grupy, które pracują nad różnorodnymi zadaniami związanymi z lekturą. Mogą to być zadania takie jak analiza postaci, tworzenie własnych opowiadań inspirowanych przygodami Mikołajka, czy rozwiązywanie zadań gramatycznych na podstawie tekstu.
Dzięki tej metodzie, uczniowie mają możliwość aktywnego uczestnictwa w lekcji, rozwijając jednocześnie umiejętności krytycznego myślenia i współpracy. Stacyjki angażują uczniów, sprawiając, iż lekcja staje się bardziej dynamiczna i interesująca. Co więcej, praca w grupach pozwala na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i socjalnych, a także umożliwia uczniom wzajemne wsparcie i wymianę pomysłów.
Na lekcje poświęcone lekturze ,,Mikołajek" przygotowałam stacje zdaniowe. Jest ich osiem.
Poniższy kolaż prezentuje ich zakres i stronę graficzną.
Stacyjki na lekcji poświęconej "Mikołajkowi" to świetny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym – uczniowie nie tylko przyswajają wiedzę, ale także dobrze się bawią, co sprzyja lepszemu zapamiętywaniu materiału.
Uwaga! Zadania można też wykorzystać jako karty pracy na poszczególne lekcje. Polecam :)
Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.
Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.
https://www.facebook.com/wszkole/