Ogromny sukces uczniów II Prywatnej Szkoły Podstawowej „Profesor”. Egzamin ósmoklasisty poszedł im jak z płatka. Placówka na czele rankingu [FOTO]

dziennikplocki.pl 2 godzin temu

II Prywatna Szkoła Podstawowa „Profesor” w Płocku po raz kolejny przypomniała o sobie. Tym razem podczas tegorocznego egzaminu ósmoklasisty. Placówka bowiem zajęła czołowe miejsca we wszystkich trzech częściach sprawdzianu. Wśród 23 płockich podstawówek to właśnie szkoła, która ma swoją siedzibę przy alei Jana Kilińskiego, może poszczycić się najwyższą – bo przekraczającą 83 proc. – średnią z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Najbardziej imponujący okazał się wynik z królowej nauk: 82,2 proc., blisko trzydzieści punktów procentowych powyżej miejskiej średniej wynoszącej niespełna 52,5 proc. Wysokie okazały się również rezultaty z języków: 77,5 proc. z polskiego i 89,5 proc. z angielskiego – zagwarantowały one szkole miejsce na podium w obu kategoriach. Brawo!

– Tak wysokie rezultaty nie są dla nas nowością; utrzymujemy je od wielu lat dzięki temu, iż każdą decyzję edukacyjną podporządkowujemy realnym potrzebom uczniów – podkreśla dyrektor szkoły Marek Owczarek. – Nie bez znaczenia jest również kontynuacja dobrych, profesjonalnych działań poprzedniego organu prowadzącego, które my także realizujemy – ocenia. Zdaniem dyrektora najważniejsze znaczenie ma też kameralna wielkość klas oraz rozszerzony plan zajęć z przedmiotów uznanych za podstawowe: matematyki i języka polskiego. – Dodatkowe godziny pozwalają nauczycielom wyjść poza minimum programowe, a jednocześnie nie przeładowują uczniów materiałem – dodaje wicedyrektor Edyta Wróbel.

Kadra pedagogiczna to ogromna część sukcesu…

Szkoła stawia na rozbudowaną ofertę zajęć fakultatywnych, kółek zainteresowań i warsztatów projektowych. Dzięki temu uczniowie mogą rozwijać swoje pasje w niewielkich grupach, pracując nad zadaniami konkursowymi, projektami interdyscyplinarnymi czy autorskimi prezentacjami – jednak bez narzucania im akademickiego rytmu nieadekwatnego do wieku. Doświadczeni nauczyciele, z których wielu to egzaminatorzy OKE, prowadzą też cykliczne sesje powtórkowe, ucząc skutecznych strategii rozwiązywania zadań egzaminacyjnych.

Atutem „Profesora” jest również konsekwentnie rozwijana edukacja językowa. Za jej jakość odpowiada wykwalifikowana kadra. Lekcje języka angielskiego prowadzi Paweł Gajewski, nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem. – Stawiamy na równowagę między solidną gramatyką a praktyczną komunikacją, bo tylko wtedy uczniowie zyskują swobodę i pewność siebie, które widać później w wynikach – zaznacza. Dzięki takiemu podejściu kolejne roczniki ósmoklasistów osiągają jedne z najwyższych rezultatów w mieście, co potwierdziły również tegoroczne egzaminy.

Szkoła marzeń? Plan na rozwój…

Od września 2024 r. organem prowadzącym szkołę zostało Stowarzyszenie Academia Economica, znane w Płocku z uruchomienia Mazowieckiego Technikum Innowacji. Nowy gospodarz zapowiada dalsze inwestycje w cyfrową transformację placówki: modernizację infrastruktury sieciowej, wprowadzenie platform do pracy projektowej oraz stopniowe rozszerzanie oferty o elementy robotyki i druku 3D. – Naszym celem jest szkoła, w której matematyka splata się z humanistyką, a języki obce z technologią. Interdyscyplinarność może być dla ucznia naturalnym środowiskiem, nie hasłem w broszurze – tłumaczy prezes stowarzyszenia Marcin Gerwatowski.

Wyniki to przede wszystkim uczniowie

W minionym roku szkolnym uczniowie „Profesora” potwierdzili swoje umiejętności także poza szkołą, zdobywając wyróżnienia w prestiżowych konkursach przedmiotowych. Wojciech Orzeł-Nadolski z klasy VIII został laureatem wojewódzkiego konkursu kuratoryjnego z matematyki i finalistą z języka polskiego, a jego koleżanka Maja Natasza Brudzyńska znalazła się w finale kuratoryjnego konkursu z języka angielskiego. Reprezentacja szkoły sięgnęła po pierwsze miejsce w Lidze Przedmiotowej z matematyki, natomiast indywidualne sukcesy w ogólnopolskich zmaganiach takich jak English High Flier czy Alfik tylko potwierdziły wysoki potencjał uczniów.

– Każdy udział w zawodach to trening odporności na stres i szansa na zmierzenie się z zadaniami wykraczającymi poza podstawę programową, a to bezpośrednio procentuje podczas egzaminu ósmoklasisty – zauważa Barbara Holisz, nauczyciel matematyki w II Prywatnej Szkole Podstawowej „Profesor”. Danuta Ostrowska, prowadząca lekcje języka polskiego, dodaje: – iż systematyczne przygotowanie do konkursów uczy samodzielności i buduje pewność siebie, co najlepiej odzwierciedlają tegoroczne wyniki z języka polskiego.

Sukcesy konkursowe stanowią również „poligon” dla nowego programu stypendialnego Młody Profesor, który od września obejmie uczniów już od czwartej klasy. Jak podkreśla dyrektor szkoły Marek Owczarek, stypendium ma wspierać młode talenty nie tylko finansowo, ale przede wszystkim merytorycznie: laureaci otrzymają indywidualny mentoring i dodatkowy budżet na udział w kolejnych olimpiadach. Dzięki takiej spirali motywacji szkoła liczy, iż przyszłoroczne egzaminy powtórzą, a może choćby przebiją, tegoroczne rekordy.

Wysokie wyniki egzaminu ósmoklasisty to dla „Profesora” istotny sygnał, jednak jak zaznacza dyrektor Owczarek, nie jedyny. – Oceniamy się przede wszystkim przez pryzmat postępów każdego ucznia. Liczby są dowodem, iż obraliśmy adekwatną drogę, ale najcenniejsze pozostają chwile, gdy dziecko samo dostrzega, jak bardzo się rozwinęło.

*Materiał powstał przy współpracy z II Prywatną Szkołą Podstawową „Profesor”. Wszystkie dane liczbowe zaczerpnięto z oficjalnych wyników egzaminu ósmoklasisty 2024.

Fot. II Prywatna Szkoła Podstawowa „Profesor”.

Idź do oryginalnego materiału