Październik 2024 – zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

ppw.edu.pl 3 tygodni temu

TEMATY KOMPLEKSOWE PAŹDZIERNIK:

I ZWIERZĘTA JESIENIĄ (30.09.2024 – 04.10.2024)

II POGODA W KRATKĘ (07.10.2024 – 11.10.2024)

III ZDROWIE NA TALERZU (14.10.2024 – 18.10.2024)

IV BAJKOSTWORY I POTWORY (21.10.2024 – 25.10.2024)

V ALBUM RODZINNY (28.10.2024 – 31.10.2024)

OCZEKIWANE OSIAGNIĘCIA DZIECKA:

I ZWIERZĘTA JESIENIĄ (30.09.2024 – 04.10.2024)

  • poznaje pojęcia park i las,
  • nabywa umiejętność zachowania się w środowisku życia zwierząt,
  • zna znaczenie słowa album,
  • nabywa umiejętność posługiwania się słowami: za, obok, do, pod,
  • zna zwyczaje zwierząt leśnych,
  • nabywa pewności siebie,

II POGODA W KRATKĘ (07.10.2024 – 11.10.2024)

  • wzbogaca wiedzę o zjawiskach atmosferycznych, zapoznaje się z uczuciem znudzenia, doskonali umiejętność sygnalizowania innym o napotkanych trudnościach,
  • kształtuje umiejętność tworzenia zdrobnień,
  • doskonali umiejętność wypowiadania się na forum grupy,
  • nabywa umiejętność rozpoznawania nowej figury geometrycznej – koła,
  • ćwiczy umiejętność czekania na swoją kolej,
  • doskonali umiejętność wyrażania uczuć,

III ZDROWIE NA TALERZU (14.10.2024 – 18.10.2024)

  • nabywa umiejętność wyrażania emocji,
  • nabywa sprawność językową, zna nazwy wybranych owoców,
  • potrafi współdziałać w zabawie,
  • układa rytmy,
  • nazywa niektóre warzywa,
  • używa zwrotów grzecznościowych,
  • zna wartości odżywcze owoców i warzyw,
  • rozwija zdolności manualne,

IV BAJKOSTWORY I POTWORY (21.10.2024 – 25.10.2024)

  • nabywa umiejętność wyrażania emocji – wie co to strach, potrafi określić przyczyny lęków i obaw,
  • umie opisać postać,
  • kształtuje umiejętność przeliczania,
  • rozpoznaje postacie z bajek,
  • potrafi reagować na umówiony sygnał,
  • doskonali umiejętność formułowania dłuższych wypowiedzi,
  • potrafi rozróżnić prawdę od fikcji,
  • rozwija kreatywność,

V ALBUM RODZINNY (28.10.2024 – 31.10.2024)

  • kształtuje umiejętność wyrażania emocji – tęsknota,
  • potrafi nazwać członków najbliższej rodziny, rozmawia o osobach bliskich,
  • zna nową figurę geometryczną – kwadrat,
  • jest wrażliwe na innych,
  • zapoznaje się z nazwą drzewo genealogiczne,
  • nabywa umiejętność posługiwania się określeniami: najpierw, potem, na końcu.

POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:

„Wiewiórka i jeż”

1. Hop, hop, wiewióreczka

po lesie skakała

i smacznych orzechów

od rana szukała.

Ref: Hop, hop, hop!

Trzy orzeszki mam.

Tra, la, la!

Jednego tobie dam.

2. Tup, tup po liściach

Jeżyk chodzi w sadzie,

I czerwone jabłuszka

Do koszyka kładzie.

Ref: Hop, hop, hop!

Trzy orzeszki mam.

Tra, la, la!

Jednego tobie dam.

Idź do oryginalnego materiału