TEMATYKA TYGODNIOWA:
Zwierzęta jesienią (29.09–03.10.)
Pogoda w kratkę (06.10.–10.10.)
Zdrowie na talerzu (13.10.–17.10.)
Bajkostwory i potwory (20.10.–24.10.)
Album rodzinny (27.10.–31.10.)
Tydzień 1: ZWIERZĘTA JESIENIĄ
- dzieci wzbogacają wiadomości n/t mieszkańców lasu
- kształtują umiejętność wypowiadania się na podany temat
- czerpią euforia z bliskości świata przyrody
- próbują porządkować wybrane obiekty wg kryterium wielkości
- odczuwają satysfakcję z wytworów własnej pracy
- rozwijają umiejętność przeliczania
- utrwalają zasady odpowiedniego zachowania się w parku i w lesie
- rozwijają wrażliwość w stosunku do świata roślin i zwierząt
Tydzień 2: POGODA W KRATKĘ
- dzieci kształtują umiejętność wyrażania i rozpoznawania emocji
- poznają sposoby radzenia sobie z uczuciem nudy
- kształtują umiejętność tworzenia rymów
- wzbogacają swoją wiedzę o zjawiskach atmosferycznych
- poznają figurę geometryczną – koło
- doskonalą umiejętność skupienia uwagi
- wiedzą, iż należy ubierać się odpowiednio do panujących warunków atmosferycznych
- uczą się dzielenia swoimi odczuciami z innymi osobami
- kształtują wrażliwość na potrzeby rówieśników
Tydzień 3: ZDROWIE NA TALERZU
- dzieci wzbogacają swoją wiedzę przyrodniczą
- starają się rozpoznawać wybrane warzywa i utrwalają ich nazwy
- doskonalą umiejętność przeliczania i kategoryzowania
- próbują wyrażać swoje potrzeby
- kształtują umiejętność sylabizowania
- rozwijają swoją sprawność manualną
- doskonalą umiejętność nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi
- utrwalają zdrowe nawyki żywieniowe
Tydzień 4: BAJKOSTWORY I POTWORY
- dzieci poznają emocję strachu
- wzbogacają swoje słownictwo
- rozwijają swoją wyobraźnię
- kształtują umiejętność opisywania zwierząt
- poznają wybrane znaki umowne
- rozwijają umiejętność krytycznego myślenia oraz zmysł estetyczny
- są wdrażane do stosowania wybranych strategii radzenia sobie z emocjami
- starają się przestrzegać ustalonych zasad zabawy
Tydzień 5: ALBUM RODZINNY
- dzieci kształtują umiejętność określania podstawowych stopni pokrewieństwa w rodzinie
- wypowiadają się na forum grupy
- kształtują umiejętność rysowania ludzkiej twarzy
- rozwijają umiejętność koncentracji uwagi
- próbują pracować na materiale symbolicznym
- doskonalą pamięć słowną i muzyczną
- kształtują umiejętność konstruowania własnych wypowiedzi
- próbują tworzyć i kontynuować podane rytmy
- poznają figurę geometryczną – kwadrat
- rozwijają umiejętność współpracy
- starają się nazywać i rozpoznawać wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi
- stosują zwroty grzecznościowe