Tematyka zajęć:
- Jesień w sadzie
- Jesień w ogrodzie
- Jesienny krajobraz
- Deszczowa pogoda
- Mała i duża ojczyzna
Cele zajęć:
– Poznanie nazw niektórych drzew owocowych, rozpoznawanie owoców i warzyw;
– Kształtowanie umiejętności odwzorowywania;
– Doskonalenie umiejętności przeliczania;
– Sensoryczne poznawanie ,,darów jesieni”;
– Rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy;
– Poznanie treści nowej piosenki i wiersz;
– Kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej;
– Doskonalenie orientacji w schemacie ciała;
– Poznanie niektórych sposobów utrwalania żywności;
– Rozwijanie sprawności manualnej;
– Kształcenie zmysłów;
– Kształcenie umiejętności stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej;
– Kształtowanie umiejętności budowania zdań i wypowiadania się na określony temat;
– Nauka wycinania nożyczkami;
– Doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej;
– Odróżnianie warzyw rosnących pod ziemią i nad ziemią;
– Rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej;
– Rozwijanie umiejętności muzycznych i sprawności ruchowej;
– Doskonalenie umiejętności pracy w parach;
– Rozwijanie świadomości ciała;
– Nazywanie kolorów;
– Utrwalanie zasad bezpieczeństwa;
– Rozróżnianie środowiska parku i lasu;
– Poszerzenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie;
– Rozwijanie empatii i odpowiedzialności;
– Określanie liczebności zbiorów;
– Rozwijanie umiejętności manipulowania przedmiotami;
– Wprowadzenie pojęcia przeprosiny i doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z emocjami;
– Ćwiczenie wyobraźni;
– Poznanie słownictwa związanego z pogodą,
– Doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania;
– Ćwiczenie i nazywanie kierunków w przestrzeni.
Wierszyk, którego będziemy się uczyć:
Dynie
Agnieszka Frączek
We wsi, w polu i przy młynie
Gospodynie sadzą dynie.
Sadzą dynie w każdej gminie,
Aby pełne zebrać skrzynie,
Nim na dynie moda minie.
Piosenka, której będziemy się uczyć:
Kolorowe listki
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.