Jak nie dać się złapać w pułapki cyberprzestępców? Odpowiedzi na to pytanie szukają bohaterowie nowego miniserialu T-Mobile. Wystartowała 4. edycja kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci”, której celem jest nauka bezpiecznych nawyków w internecie.
Wzrastająca skala zagrożeń w sieci
Codzienne aktywności – zakupy online, praca zdalna czy kontakt z bliskimi – coraz częściej przenoszą się do internetu. To ogromne ułatwienie, ale i rosnące ryzyko. Według raportu „Dezinformacja oczami Polaków” (2024), aż 84% Polaków zetknęło się z fake newsem, a 90% powieliło nieprawdziwe treści.
T-Mobile od czterech lat prowadzi kampanię „Pewni w sieci”, której celem jest budowanie świadomości zagrożeń oraz wspieranie użytkowników w bezpiecznym korzystaniu z technologii.
Edukacja przez miniserial
W tegorocznej edycji powróciła forma serialu edukacyjnego. W rolach głównych występują Katarzyna Dąbrowska, Aleksandra Konieczna i Maksymilian Zieliński. Historia pokazuje rodzinę – babcię, mamę i syna – którzy uczą się wspólnie, jak unikać pułapek w internecie i burzyć bariery technologiczne.
– „Zgodnie z naszym hasłem Connecting your world chcemy, aby ludzie mogli być zawsze w kontakcie z bliskimi, ich światem, oraz by korzystali z nowych technologii w sposób pewny i świadomy. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć kampanię „Pewni w sieci”, w której pokazujemy odbiorcom, jak nie paść ofiarą cyberoszustów. Nie chcemy straszyć, ale nauczyć dobrych nawyków – ten cel się nie zmienia także w 4. edycji „Pewnych w sieci”. Tegoroczna formuła skupia się na relacjach między bohaterami i pokazuje, jak ważna jest rozmowa międzypokoleniowa o bezpiecznym poruszaniu się w internecie” – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG w T-Mobile Polska.
Każdy z sześciu odcinków poświęcony jest innemu zagadnieniu: higienie cyfrowej, ochronie danych i finansów, bezpiecznym relacjom, weryfikacji informacji, tworzeniu silnych haseł oraz zakupom online.
Dalsza część tekstu jest pod filmem
Aktorzy o swoich doświadczeniach
– „Od razu spodobał mi się pomysł serialu, w którym można pokazać różne zagrożenia czyhające w cyberprzestrzeni. Sama kiedyś padłam ofiarą cyberprzestępców, więc wiem, jak ogromne znaczenie ma edukacja w tym obszarze. Z przyjemnością wcieliłam się w rolę babci, która nie tylko uczy się pewności w sieci od swoich bliskich, ale też dzieli się własnymi radami. Mam nadzieję, iż ta forma pomoże użytkownikom swobodniej i bezpieczniej poruszać się w internecie” – mówi Aleksandra Konieczna, odtwórczyni roli babci.
– „Uważam, iż taka forma edukacji jest przełomowa i jednocześnie bardzo atrakcyjna. Zwykle to seriale przemycały treści edukacyjne, a w tym przypadku to kampania edukacyjna została opowiedziana w formie serialu. Dzięki temu wiedza o zagrożeniach w sieci staje się bardziej przystępna i łatwiejsza do zapamiętania. Pokazywanie sytuacji z życia codziennego pomaga w prosty sposób wytłumaczyć choćby trudniejsze tematy związane z cyberbezpieczeństwem, które tak naprawdę dotyczą każdego z nas” – podkreśla Katarzyna Dąbrowska, grająca mamę w nowej edycji kampanii.
Gdzie oglądać nowe odcinki?
Pierwszy odcinek 4. edycji „Pewnych w sieci” miał premierę 2 października. Kolejne będą publikowane w każdy czwartek przez sześć tygodni na stronie www.pewniwsieci.pl oraz na oficjalnym kanale T-Mobile Polska na YouTube.
Kampanię wspierają ambasadorzy marki: Anna Dec, Bartosz Dobrowolski i Irena Wielocha. Za produkcję odpowiada dom produkcyjny Papaya Films, a reżyserem serialu jest Jan Dybus.
Źródło i cała informacja: T-Mobile