Plan dydaktyczno – wychowawczy na miesiąc Marzec – 4-latki

wrozka.edu.pl 1 miesiąc temu

Termin realizacji 03.03 – 14.03.2025

„W marcu jak w garncu” – zabawy z marcową pogodą” – dostrzeganie zmian w przyrodzie; rozbudzanie chęci do samodzielnej obserwacji; poznanie cech marcowej pogody, zapoznanie z zwiastunami wiosny, poznanie nazw pierwszych wiosennych kwiatów, zapoznanie z zawodem ornitologa.

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:

  1. Dziecko poznaje zjawiska zwiastujące zmianę pory roku,
  2. Poznaje cechy marcowej pogody, zapoznanie ze znaczeniem przysłowia „W marcu jak w garncu”;
  3. Poznaje zwiastuny wiosny
  4. Rozpoznaje pierwsze wiosenne kwiaty (przebiśnieg, tulipan, krokus, narcyz)
  5. Rozwija twórcze myślenie podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek;
  6. Wzbogaca wiadomości na temat wiosny, zapoznaje się z zawodem ornitologa
  7. Dziecko wykonuje prace plastyczne różnymi technikami.

Piosenka „Wkrótce wiosna”

Pierwszy obudził się pierwiosnek

Potem chochoły spadły z róż.

Skowronek śpiewem wołał wiosnę,

żeby na pole przyszła już!

Refren: Bo zima, bo zima

każdemu obrzydła!

Niech słońce jej da pstryczka w nos!

Niech wiosnę, niech wiosnę

przyniosą na skrzydłach

bociek, jaskółka, szpak i kos.

Złoto błysnęło na leszczynach

Zapach obudził senny ul.

Wiosenną orkę chcą zaczynać

głodne gawrony z pustych pól.

Refren: Bo zima, bo zima…

Wiersz „W marcu jak w garncu” J. Kulmowa

W marcu gotuje się wiosna w garncu.

Miesza się.

Bulgocze.

Burzy.

Słońce wzbiera w każdej przydrożnej kałuży.

To zastyga przymrozkiem niewielkim

to zielonych pąków wypuszcza bąbelki

to znów śniegiem jak kożuchem się zetnie

to się wiatrem zakotłuje po ogrodach

aż się nam uwarzy marcowa pogoda.

I przeleje się,

wykipi mokrym kwietniem

Idź do oryginalnego materiału