„Ciało i zmysły czterolatka” dziecko rozumie potrzebę dbania o higienę osobistą i odpowiedniego odżywiania się dla zdrowia i adekwatnego rozwoju organizmu
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 -Jestem i działam z innymi
Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 –Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dziecko rozumie potrzebę dbania o higienę osobistą
- Dziecko poznaje dzięki zmysłów jesienną przyrodę podczas spacerów i zabaw na terenie przedszkola
- Dziecko zna i nazywa zmysły człowieka
- Dziecko rozwija zmysł słuchu podczas zabaw z instrumentami perkusyjnymi
- Dziecko stosuje rytmy w zabawach matematycznych „rytm bicia serca”
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
Wiersz: „Sio! zarazki”
1.Sio, zarazki z moich dłoni!
Zaraz mydło was przegoni.
Mycia rączek znam zalety
tuż po wyjściu z toalety.
2.Przed jedzeniem również sam
ręce wkładam wprost pod kran,
by obiadek smaczny był
i bym zawsze w zdrowiu żył.
Piosenka: ,,Pięć zmysłów mam”
1.Oko widzi, patrzy w koło
Czy jest smutno czy wesoło.
Ref. Pięć zmysłów mam
I wszystkie znam.
Pięć zmysłów mam
I wszystkie znam.
2.Ucho słucha, nasłuchuje
Co usłyszy to notuje.
3.Nos wywącha zapach wszelki
I ten piękny i ten średni.
4.Język smaki podpowiada
Pyszna każda jego rada.
5.Ręka dotknąć wszystko musi
Czasem choćby się ubrudzi.