Plan dydaktyczno- wychowawczy na miesiąc: wrzesień (16.09-20.09.2024)

wrozka.edu.pl 2 miesięcy temu

„Bezpieczna droga do przedszkola” – poznajemy zasady ruchu drogowego, chcemy czuć się bezpiecznie na drodze.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dziecko zna obowiązujące reguły, zachowania i przepisy ruchu drogowego.
  2. Dziecko adekwatnie rozpoznaje sygnały dźwiękowe i wizualne, które można usłyszeć lub zobaczyć na drodze.
  3. Dziecko odtwarza obrazki z prostych figur geometrycznych (znaki, auta).
  4. Dziecko wie, w jakim miejscu może przejść przez jezdnię, rozpozna znak: uwaga, przejście dla pieszych

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP

Światła na skrzyżowaniu”– wiersz

Niech każdy stanie przed skrzyżowaniem
palą się światła – popatrzmy na nie.
Światło zielone, jak młode listki
na drugą stronę zaprasza wszystkich.
A światło żółte, jak liść jesieni
ostrzega spiesz się bo ruch się zmieni.
Światło czerwone jak mak, jak ogień
wszystkim przechodniom zamyka drogę.

Dzieci i światła

1.Po ulicach auta

pędzą w rożne strony

uważajcie dzieci

na światło czerwone.

Ref. Razem z mamą

muszę stanąć,

kiedy światło jest czerwone.

A na drugą

przejdę stronę

przy świetle zielonym.

2.Już hamują z piskiem

auta rozpędzone,

bo na dzieci mruga

światełko zielone.

Idź do oryginalnego materiału