„Bezpieczna droga do przedszkola” – poznajemy zasady ruchu drogowego, chcemy czuć się bezpiecznie na drodze.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dziecko zna obowiązujące reguły, zachowania i przepisy ruchu drogowego.
- Dziecko adekwatnie rozpoznaje sygnały dźwiękowe i wizualne, które można usłyszeć lub zobaczyć na drodze.
- Dziecko odtwarza obrazki z prostych figur geometrycznych (znaki, auta).
- Dziecko wie, w jakim miejscu może przejść przez jezdnię, rozpozna znak: uwaga, przejście dla pieszych
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
Światła na skrzyżowaniu”– wiersz
Niech każdy stanie przed skrzyżowaniem
palą się światła – popatrzmy na nie.
Światło zielone, jak młode listki
na drugą stronę zaprasza wszystkich.
A światło żółte, jak liść jesieni
ostrzega spiesz się bo ruch się zmieni.
Światło czerwone jak mak, jak ogień
wszystkim przechodniom zamyka drogę.
Dzieci i światła
1.Po ulicach auta
pędzą w rożne strony
uważajcie dzieci
na światło czerwone.
Ref. Razem z mamą
muszę stanąć,
kiedy światło jest czerwone.
A na drugą
przejdę stronę
przy świetle zielonym.
2.Już hamują z piskiem
auta rozpędzone,
bo na dzieci mruga
światełko zielone.