Plan dydaktyczno – wychowawczy na miesiąc wrzesień, grupa A3, dzieci 4-letnie

wrozka.edu.pl 1 tydzień temu

Termin realizacji: 16 – 27.09.2024

„Bezpieczna droga czterolatka do przedszkola”

poznajemy podstawowe zasady ruchu drogowego dotyczące poruszania się pieszych i samochodów

oraz nazywamy niektóre znaki drogowe,

obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kropki oraz Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka.

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

  1. Dziecko poznaje podstawowe zasady ruchu drogowego dotyczące w szczególności przechodzenia przez ulicę na przejściu z sygnalizacją świetlną i bez sygnalizacji.
  2. Dziecko wskazuje oznakowanie przejścia dla pieszych: zebra, znak przejścia dla pieszych, sygnalizację świętlną.
  3. Dziecko wie, iż dzieci przechodzą przez ulicę pod opieką dorosłych.
  4. Dziecko doskonali małą motorykę rąk podczas wykonywania prac plastycznych – rozcieranie plasteliną, wycinanie.
  5. Dziecko świętuje wspólnie z innymi Dzień Kropki i Dzień Przedszkolaka.
  6. Dziecko próbuje realizować pojęcia określające kierunki w przestrzeni: w przód, w tył, w prawo, w lewo.
  7. Dziecko używa liczebniki kardynalne i porządkowe.

Piosenka „W lewo, w prawo…”

Ref. W lewo, w prawo i znów w lewo,

pusto, proszę, idź kolego.

A gdy światła są czerwone,

czekaj grzecznie na zielone. //x2

1. istotny przekaz tej piosenki,

By być grzecznym i bezpiecznym.

Kto zasady zapamięta,

ten na drogę rozważnie zerka.

Pamiętaj…

Ref. W lewo, w prawo i znów w lewo,

pusto, proszę, idź kolego.

A gdy światła są czerwone,

czekaj grzecznie na zielone. //x2

2. Nigdy nie chodź gdzieś na skróty,

nigdy pasów nie omijaj.

Popatrz w jedną, popatrz w drugą,

i na światła zerknij także.

Pamiętaj… Ref. W lewo, w prawo i znów w lewo,… //x2

Wiersz: „Na ulicy” B. Forma

Chociaż jestem mały

znam znaki drogowe.

Wiem, iż przejść przez jezdnię

tylko z mamą mogę.

Stop! Czerwone światło,

zatem grzecznie stoję.

Widzę policjanta,

wcale się nie boję.

Obserwuję bacznie

jak ruchem kieruje.

Proszę – droga wolna –

gestem nam wskazuje.

Idź do oryginalnego materiału