Temat kompleksowy: ,,Jesień w sadzie i na talerzu” – poznajemy owoce, które zbieramy jesienią w sadzie„
Przewidywane umiejętności dzieci:
– Dziecko wymienia owoce rosnące w sadzie.
– Dziecko odpowiada na pytania do treści opowiadania.
– Dziecko układa podany rytm (jabłko, gruszka, gruszka…).
– Dziecko uczestniczy w zabawach ruchowych z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
– Dziecko wykonuje prace plastyczne różnymi technikami przy
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
WIERSZ
,,Warzywa z grządki” (M. Szeląg)
Oberwiemy strączki,
wyrwiemy pietruszki,
popracują rączki,
zmęczą się paluszki.
Warzywa weźmiemy
do naszej sałatki,
z apetytem zjemy, nie są z nas niejadki!
PIOSENKA
,,Urodzinki marchewki” (Śpiewające Brzdące)
1.Dziś w ogródku wesolutka jest imprezka,
urodziny ma marchewka.
Wystrojeni goście idą na kolację,
prezentują swe kreacje.
2.A cebula ta olbrzymi ma kłopocik:
lepszy kołnierz czy żabocik?
Może pelerynka? Może kamizelka,
szal jedwabny czy sukienka?
3.Przed lusterkiem stała długo, przymierzała,
w pięć sukienek się ubrała.
I wcisnęła też na siebie podkoszulkę,
Ot, po prostu na cebulkę.
ref. Ma ogórek garniturek,
pan buraczek modny fraczek
na kapuście lśni koszulka,
w co ubierze się cebulka?
Plan opracowała: K. Borowicz