Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc październik (06.10. – 10.10.2025r.)
Temat kompleksowy:
„Czuję się bezpiecznie w drodze do przedszkola” – przestrzegamy zasad i obowiązków pieszego – uczestnika ruchu drogowego: umiemy
bezpiecznie przechodzić przez jezdnię…
Zadania dydaktyczno–wychowawcze (umiejętności):
Dziecko:
– respektuje obowiązujące reguły, zachowania i przepisy ruchu drogowego – porusza się bezpiecznie po ,,miasteczku komunikacyjnym”.
– stosuje się do zasad adekwatnego zachowania się podczas przechodzenia przez jezdnię (z sygnalizacją świetlną i bez sygnalizacji).
– zna konsekwencje zabaw w niedozwolonych miejscach (wypowiada się na temat bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań i sytuacji w ruchu ulicznym w oparciu o historyjkę obrazkową).

Wiersz „Jak bezpiecznym być na drodze” | Piosenka ,,Na ulicy” |
Jak bezpiecznym być na drodze Mówi słup na jednej nodze. Jego światła wciąż migają Wszystkich ludzi ostrzegają. Gdy czerwone światło świeci Stoją wszyscy starsi, dzieci. Na zielonym iść możemy O tym wszyscy dobrze wiemy. Uczy nas też pani w klasach Że przechodzi się na pasach. Przez ulice nie biegniemy Teraz już to wszyscy wiemy. Na rowerze tylko w kaskach Pamiętajcie o odblaskach. Taki odblask po to świeci, By bezpieczne były dzieci. (autor nieznany) | 1. Jadę samochodem, kierownicę trzymam, przede mną jest wiadukt, więc się trochę schylam. Nagle stop! Światło jest czerwone, przygotuj się – żółte! Już ruszaj – zielone! Ref: Hej! Hop, hop, hop klap, klap, klap. Tup nogami razem z nami. Do przodu krok, do tyłu krok niski przysiad, długi skok! 2. Teraz jestem pieszym, maszeruję sobie. Dochodzę do pasów, patrzę w strony obie. W lewo, w prawo, w lewo, głową swoją kręcę, nie ma samochodów, mogę przejść przez jezdnię. Ref: Hej! Hop, hop, hop (…) 3. Jestem rowerzystą, jadę swoją ścieżką. Dbam o kask na głowie, przecież to konieczność. Uważam na pieszych i na samochody. Wszyscy tu są ważni i Ty bądź ostrożny. Ref: Hej! Hop, hop, hop (…) 2x |
Opracowała: K. Borowicz