Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc październik 2025r.

wrozka.edu.pl 4 godzin temu


Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc październik (06.10. – 10.10.2025r.)


Temat kompleksowy: „Czuję się bezpiecznie w drodze do przedszkola” – przestrzegamy zasad i obowiązków pieszego – uczestnika ruchu drogowego: umiemy bezpiecznie przechodzić przez jezdnię…

Zadania dydaktyczno–wychowawcze (umiejętności):

Dziecko:

– respektuje obowiązujące reguły, zachowania i przepisy ruchu drogowego – porusza się bezpiecznie po ,,miasteczku komunikacyjnym”.

– stosuje się do zasad adekwatnego zachowania się podczas przechodzenia przez jezdnię (z sygnalizacją świetlną i bez sygnalizacji).

– zna konsekwencje zabaw w niedozwolonych miejscach (wypowiada się na temat bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań i sytuacji w ruchu ulicznym w oparciu o historyjkę obrazkową).

Wiersz „Jak bezpiecznym być na drodze”Piosenka ,,Na ulicy”
Jak bezpiecznym być na drodze
Mówi słup na jednej nodze.
Jego światła wciąż migają
Wszystkich ludzi ostrzegają.
Gdy czerwone światło świeci
Stoją wszyscy starsi, dzieci.
Na zielonym iść możemy
O tym wszyscy dobrze wiemy.
Uczy nas też pani w klasach
Że przechodzi się na pasach.
Przez ulice nie biegniemy
Teraz już to wszyscy wiemy.
Na rowerze tylko w kaskach
Pamiętajcie o odblaskach.
Taki odblask po to świeci,
By bezpieczne były dzieci.
(autor nieznany)

1. Jadę samochodem, kierownicę trzymam,
przede mną jest wiadukt, więc się trochę schylam.
Nagle stop! Światło jest czerwone,
przygotuj się – żółte!
Już ruszaj – zielone!
Ref: Hej! Hop, hop, hop klap, klap, klap.
Tup nogami razem z nami.
Do przodu krok, do tyłu krok
niski przysiad, długi skok!
2. Teraz jestem pieszym, maszeruję sobie.
Dochodzę do pasów, patrzę w strony obie.
W lewo, w prawo, w lewo, głową swoją kręcę,
nie ma samochodów, mogę przejść przez jezdnię.
Ref: Hej! Hop, hop, hop (…)
3. Jestem rowerzystą, jadę swoją ścieżką.
Dbam o kask na głowie,
przecież to konieczność.
Uważam na pieszych i na samochody.
Wszyscy tu są ważni i Ty bądź ostrożny.
Ref: Hej! Hop, hop, hop (…) 2x


Opracowała: K. Borowicz

Idź do oryginalnego materiału