Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc wrzesień (23.09. – 27.09.2024r.)
Temat kompleksowy: „Bezpieczna droga do przedszkola” – poznajemy zasady ruchu drogowego, chcemy czuć się bezpiecznie na drodze, cd…
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
- Dziecko utrwala podstawowe zasady ruchu drogowego dotyczące w szczególności przechodzenia przez ulicę na przejściu z sygnalizacją świetlną i bez sygnalizacji.
- Dziecko rozpoznaje znaki drogowe: znak przejścia dla pieszych, znak ,,STOP”.
- Dziecko wypowiada się na temat bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań i sytuacji w ruchu ulicznym.
- Dziecko uczestniczy w ruchu ulicznym przy wykorzystaniu ,,miasteczka komunikacyjnego”.
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
WIERSZ
,,Światła na skrzyżowaniu”
Niech każdy stanie przed skrzyżowaniem
palą się światła – popatrzmy na nie.
Światło zielone, jak młode listki
na drugą stronę zaprasza wszystkich.
A światło żółte, jak liść jesieni
ostrzega spiesz się bo ruch się zmieni.
Światło czerwone jak mak, jak ogień
wszystkim przechodniom zamyka drogę.
PIOSENKA
,,Dzieci i światła”
1. Po ulicach auta
pędzą w rożne strony
uważajcie dzieci
na światło czerwone.
Ref.: Razem z mamą
muszę stanąć,
kiedy światło jest czerwone.
A na drugą
przejdę stronę
przy świetle zielonym.
2. Już hamują z piskiem
auta rozpędzone,
bo na dzieci mruga
światełko zielone.
Plan opracowała: K. Borowicz