Posiedzenie Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego

polskieregiony.pl 3 tygodni temu

Wczoraj odbyło się kolejne posiedzenie Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Obrady przeprowadzono w formule wideokonferencji. Podczas spotkania omówiono szereg tematów dotyczących rozwoju systemu edukacji, ochrony dziedzictwa kulturowego oraz programów skierowanych do jednostek samorządu terytorialnego.

Jednym z głównych punktów posiedzenia były projekty wniosków Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczące wprowadzenia nowych zawodów w branży ogrodniczej. Członkowie Zespołu zapoznali się z propozycjami utworzenia pięciu nowych kierunków kształcenia:
asystenta ogrodniczego,
agroogrodnika,
technika architektury krajobrazu i arborystyki,
technika agroogrodnictwa,
ogrodnika terenów zieleni.
Wnioski zostały przedstawione do zaopiniowania, a Zespół przeprowadził wstępną dyskusję nad ich zasadnością oraz potencjalnym wpływem na ofertę edukacji zawodowej.

Zespół omówił także projekt rozporządzenia Ministra Edukacji w sprawie Kapituły do Spraw Profesorów Oświaty, który reguluje kwestie organizacyjne i proceduralne dotyczące przyznawania tytułu profesora oświaty.

W dalszej części posiedzenia przedstawiono projekt uchwały Rady Ministrów zmieniającej Krajowy program ochrony zabytków i opieki nad zabytkami na lata 2023–2026, przygotowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Członkowie Zespołu zapoznali się z proponowanymi zmianami i ich uzasadnieniem.

W ramach punktu „sprawy różne” poruszono m.in. temat kontynuacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa – edycja 3.0 na lata 2026–2030. Wniosek o przedstawienie informacji w tej sprawie zgłoszono na poprzednim posiedzeniu. Ponadto Zespół omówił wniosek Związku Powiatów Polskich dotyczący programu „Wyjście z klasą”, skierowany do konsultacji w październiku br.

Posiedzenie zakończono podsumowaniem zgłoszonych uwag i wniosków oraz zapowiedzią dalszych prac nad omawianymi dokumentami.

Idź do oryginalnego materiału