Powiat kędzierzyńsko-kozielski i ZAKSA partnerami. „To nie tylko promocja”

opolska360.pl 2 dni temu

– Wierzymy w siłę sportu i jego wpływ na kształtowanie postaw, budowanie wspólnoty i promocję regionu. Ta kooperacja to dla nas szansa na wzmocnienie lokalnych klubów, inspirowanie młodzieży i wspieranie trenerów, którzy codziennie pracują z młodzieżą – mówi Artur Maruszczak, starosta kędzierzyńsko-kozielski

Porozumienie ma być czymś więcej niż umową promocyjną. To swoistego rodzaju „inwestycja w ludzi, tożsamość regionu i przyszłość sportu”. Ma to na celu wspólne budowanie przestrzeni, w której marka Zaksy staje się realnym wsparciem dla środowisk trenerskich i nauczycieli wychowania fizycznego w całym powiecie. Jak również młodzieży aktywnej sportowo. Wszak klub, jako „globalny ambasador polskiej siatkówki, wnosi do partnerstwa nie tylko swój prestiż i rozpoznawalność, ale także zasoby merytoryczne i edukacyjne”.

Jadwiga Cichoń i Artur Maruszczak parafowali umowę, na mocy której ZAKSA i powiat kędzierzyńsko-kozielski zostali partnerami. Fot. Materiały starostwa

Powiat kędzierzyńsko-kozielski i ZAKSA partnerami. Co to ma dać?

W planach znalazły się różne wspólne inicjatywy. Jak forum „Wzmacnianie Kompetencji Trenerskich z Zaksą”. Jego adresaci to nauczyciele WF i trenerzy lokalnych klubów sportowych. Tym samym będą mieli oni okazję uczestniczyć w profesjonalnych sesjach. Te będą prowadzone przez doświadczoną kadrę szkoleniową i menadżerską Zaksy.

Równolegle rozwijany będzie projekt na bazie młodych siatkarzy szkół podstawowych, tworzenia klas sportowych w szkołach ponadpodstawowych powiatu pod patronatem klubu.

– Zawsze chcieliśmy być blisko społeczności, z której wyrastamy. Takie partnerstwo to dla nas możliwość dzielenia się doświadczeniem i wspierania sportu od podstaw. Tam, gdzie rodzą się przyszli mistrzowie – nie kryje Jadwiga Cichoń, prezes Zaksy.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału