W 15 wrocławskich szkołach podstawowych uczniowie klas 4-6 będą uczyć się podstaw programowania. W ramach innowacyjnego projektu „Programowanie = Nasz Drugi Język” specjalistyczne szkolenia przejdzie też blisko 30 nauczycieli informatyki.
Głównym celem programu jest podwyższenie poziomu nauczania programowania w szkołach podstawowych, by w niedalekiej przyszłości była to umiejętność tak powszechna i popularna, jak czytanie czy pisanie.
- To kolejny element nowoczesnej edukacji, który wdrażamy we wrocławskich placówkach - mówi prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk. - Dobrze wiemy, jak we współczesnym świecie ważne i cenne są umiejętności związane z programowaniem. W programie weźmie udział ok. 3,5 tys. uczniów klas 4-6 oraz blisko 30 nauczycieli - dodaje.
„Programowanie = Nasz Drugi Język” - to przede wszystkim ćwiczenia praktyczne (rozwiązywanie zadań programistycznych) i nauka nie tylko programowania, ale także logicznego myślenia. Przy okazji podnosi się umiejętności w rozwiązywaniu problemów czy czytaniu ze zrozumieniem.
- Informatyka i programowanie to przyszłość. Dlatego tym bardziej cieszymy się, iż nasza szkoła dołączyła do projektu, który jest także elementem wyrównywania szans w nauce programowania wśród uczniów szkół podstawowych – podkreśla Paweł Minorowicz, dyrektor SP nr 60 przy ul. Cynamonowej we Wrocławiu.
W połowie września każdy nauczyciel biorący udział w programie rozpocznie stacjonarne szkolenie (16 godzin). Otrzyma też niezbędne materiały dydaktyczne, podręcznik, filmiki instruktażowe i scenariusze lekcyjne oraz dostęp do platformy cyfrowej.
Pomysłodawcą inicjatywy jest urodzony we Wrocławiu Miron Mironiuk, założyciel Cosmose AI. Zatrudnia światowej klasy specjalistów w swoich biurach w Paryżu, Warszawie, Singapurze, Hongkongu, Szanghaju i Tokio.