Przystanek Praca 2.0 dla studentów Politechniki Koszalińskiej

pila.pl 1 rok temu
W ramach projektu Przystanek Praca 2.0 odbyła się wizyta studentów z Wydziału Mechanicznego i Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej, którzy mieli okazję zapoznać się z możliwościami rozwoju w ASTA-NET, ASTA LOGISTICS oraz Signify w Pile.

Przystanek Praca 2.0 to projekt, za pomocą którego możliwe jest nawiązanie kontaktów pilskich przedsiębiorców ze studentami kierunków pokrewnych do zakresu ich działalności. Miasto Piła organizuje wizyty studentów w Pile przy współpracy z uczelniami, dzięki realizacji działań samorząd-nauka-biznes możliwe jest wsparcie rozwoju lokalnej gospodarki w zakresie zapotrzebowania na kadrę specjalistyczną. Spotkania ze studentami są również doskonałą okazją do promocji i przedstawienia oferty miasta jako interesującego miejsca nie tylko do pracy, ale również do życia.

Przedstawiciele ASTA-NET zaprezentowali możliwości rozwoju zawodowego w telekomunikacji przedstawiając poszczególne najważniejsze obszary funkcjonowania oraz wytwarzane i oferowane usługi i produkty. Studenci mieli okazję poznać, czym charakteryzuje się praca w dziale marketingu i sprzedaży, dziale IT oraz planowania i inwestycji. Zapoznali się szczegółowo z procesem rekrutacji oraz branżami i wartościami całej GRUPY ASTA. Dodatkowo mogli zobaczyć jak wygląda jedna z największych serwerowni w regionie.
ASTA LOGISTICS to spółka aspirująca do miana lidera wśród dostawców usług logistycznych, transportowych i spedycyjnych w północnej części Wielkopolski. Już od ponad 30 lat pracuje nad zrównoważonym rozwojem w dziedzinie transportu, świadcząc usługi magazynowania, spedycji, transportu krajowego oraz międzynarodowego.

W ramach spotkania z przedstawicielami Signify w Pile, światowego lidera branży oświetleniowej, studenci z Politechniki Koszalińskiej po zapoznaniu się z wieloletnią historią firmy oraz różnorodnością w zakresie działalności zakładu w Pile odwiedzili nowoczesne Centrum Zastosowań Światła, niezwykłe miejsce, pozwalające poznać w praktyce możliwości nowoczesnego oświetlenia m.in. w:

  • strefie oświetlenia architektonicznego pokazującej grę światła i cienia oraz sposoby na osiągnięcie artystycznych efektów świetlnych;
  • strefie Basics of Light umożliwiającej odwiedzającym zrozumienie złożoności zjawiska światła, gdzie przestrzeń jest zaaranżowana tak, aby móc przybliżyć najważniejsze parametry oświetleniowe oraz zrozumieć ich wpływ na samopoczucie;
  • strefie dla biur pokazującej wpływ oświetlenia na ogólny komfort pracy oraz samopoczucie poprzez wspieranie cyklu dobowego pracowników;
  • strefie dla przemysłu pokazującej, jak zmniejszyć koszty utrzymania hal poprzez redukcję zużycia energii, jednocześnie obrazującej wpływ światła na bezpieczeństwo oraz higienę pracy;
  • strefie dla hoteli prezentującej, w jaki sposób światło podnosi komfort i kreuje atmosferę dla gości oraz jak dzięki nowoczesnych systemom oświetleniowym hotel może w łatwy sposób integrować zarządzanie światłem, komfortem cieplnym, roletami, a także informacją dla obsługi hotelowej;
  • strefie dla obiektów handlowych, w której można zobaczyć, jak dzięki światła przyciągnąć uwagę klientów.
W trakcie wizyt w pilskich firmach studenci otrzymali wskazówki i materiały informacyjne na temat możliwych form aplikowania w ramach ofert pracy, staży, czy praktyk. Mamy nadzieję, iż wizyta studentów i realizacja projektu Przystanek Praca 2.0 będzie początkiem dalszej współpracy i rozwoju możliwości zawodowych w Pile.

_________________________________________

Program “Przystanek Praca 2.0 - dedykowany studentom” realizowany jest w ramach przedsięwzięcia Przedsiębiorcza Piła - Piła na start: organizacja wydarzeń promujących przedsiębiorczość dla młodzieży, będącego elementem projektu pn. „Miasto Piła z nową energią!”. Projekt realizowany jest przez Gminę Piła w ramach Programu Rozwój Lokalny, współfinansowany ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 r. pod hasłem “Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej."

Idź do oryginalnego materiału