„ PTAKI.”

wrozka.edu.pl 4 godzin temu

„ PTAKI.”

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE:

– Zachęcanie do samodzielnego podejmowania decyzji.

– Zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciu.

– Utrwalanie poznanych liter.

– Rozwijanie orientacji przestrzennej.

– Rozwijanie myślenia matematycznego.

– Doskonalenie umiejętności pracy w zespole.

– Wdrażanie do zgodnej i spokojnej zabawy z innymi.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA :

1.Jestem i działam z innymi.

2.Żyję zdrowo i bezpiecznie.

3. Działam w harmonii z przyrodą.

4.Myślę i działam matematycznie.

5.Mówię i rozumiem.

6.Będę czytać i pisać.

7.Jestem odbiorcą i twórcą .

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI – DZIECKO:

– wypowiada się na określony temat,

– przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi,

– precyzyjnie pisze po śladzie,

– rozwija orientację przestrzenną,

– razem z kolegami inscenizuje piosenkę,

– próbuje rozwiązywać konflikty samodzielnie,

– poprawnie posługuje się przyborami do rysowania,

„Ptasi mózg”.
Jan Brzechwa

Dnia pewnego leśne ptaki
Przeczytały napis taki:
„Tu dla mody i ozdoby
Wymieniamy ptasie dzioby!
Szlifujemy, poprawiamy
I zapłaty nie żądamy”.

Widzą ptaki: dziupla w drzewie,
Kto w tej dziupli jest – nikt nic nie wie.

Powiedziały mądre sowy:
„Nowy dziób to kłopot nowy,
Poczekajmy z tym do zimy,
A na wiosnę – zobaczymy”.

Słowik nie chciał zmienić dzioba:
„Mnie się właśnie mój podoba”.

Szpak powiedział: „Po co zmiany?
Dziób mam pięknie szlifowany”.

Rzekła pliszka: „Może są tu
Jakieś dzioby do remontu,
Do poprawek, do przeróbek,
Lecz nie mój wytworny dzióbek”.

Gwizdnął kos: „Znam chwyt najprostszy,
Dobrze wiem, jak dziób się ostrzy”.

Gil-żółtodziób ćwierknął: „Oby
Wszyscy mieli takie dzioby!”

Dzięcioł milcząc w korę pukał,
Bo go raz już ktoś oszukał,
Pukał w korę i sikorę
Ostrzegł jeszcze w samą porę.

Z dziupli wylazł lisek rudy,
Zaklął: „Na nic wszystkie trudy!
Ptakom już nie udowodnię,
Że się trzeba nosić modnie.
Ptak ma ptasi mózg! Z tej racji
Znów zostałem bez kolacji”.

„JESTEŚMY ŻABY”.

Jesteśmy żaby, aby, aby

jesteśmy mokre, okre, okre

mieszkamy w błocie, ocie, ocie

i się chowamy, gdy jest bociek.

A my bociany, any, any

apetyt mamy, amy, amy

a nasze dzioby, oby, oby

na żaby mają dziś sposoby

Jesteśmy żaby, aby, aby

jesteśmy mokre, okre, okre

zjadamy muchy, uchy, uchy

i mamy bardzo grube brzuchy!

A my bociany, any, any

apetyt mamy, amy, amy

wolno chodzimy, imy, imy

lecz każdą żabę zobaczymy.

Idź do oryginalnego materiału