„ PTAKI.”
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE:
– Zachęcanie do samodzielnego podejmowania decyzji.
– Zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciu.
– Utrwalanie poznanych liter.
– Rozwijanie orientacji przestrzennej.
– Rozwijanie myślenia matematycznego.
– Doskonalenie umiejętności pracy w zespole.
– Wdrażanie do zgodnej i spokojnej zabawy z innymi.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA :
1.Jestem i działam z innymi.
2.Żyję zdrowo i bezpiecznie.
3. Działam w harmonii z przyrodą.
4.Myślę i działam matematycznie.
5.Mówię i rozumiem.
6.Będę czytać i pisać.
7.Jestem odbiorcą i twórcą .
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI – DZIECKO:
– wypowiada się na określony temat,
– przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi,
– precyzyjnie pisze po śladzie,
– rozwija orientację przestrzenną,
– razem z kolegami inscenizuje piosenkę,
– próbuje rozwiązywać konflikty samodzielnie,
– poprawnie posługuje się przyborami do rysowania,
„Ptasi mózg”.
Jan Brzechwa
Dnia pewnego leśne ptaki
Przeczytały napis taki:
„Tu dla mody i ozdoby
Wymieniamy ptasie dzioby!
Szlifujemy, poprawiamy
I zapłaty nie żądamy”.
Widzą ptaki: dziupla w drzewie,
Kto w tej dziupli jest – nikt nic nie wie.
Powiedziały mądre sowy:
„Nowy dziób to kłopot nowy,
Poczekajmy z tym do zimy,
A na wiosnę – zobaczymy”.
Słowik nie chciał zmienić dzioba:
„Mnie się właśnie mój podoba”.
Szpak powiedział: „Po co zmiany?
Dziób mam pięknie szlifowany”.
Rzekła pliszka: „Może są tu
Jakieś dzioby do remontu,
Do poprawek, do przeróbek,
Lecz nie mój wytworny dzióbek”.
Gwizdnął kos: „Znam chwyt najprostszy,
Dobrze wiem, jak dziób się ostrzy”.
Gil-żółtodziób ćwierknął: „Oby
Wszyscy mieli takie dzioby!”
Dzięcioł milcząc w korę pukał,
Bo go raz już ktoś oszukał,
Pukał w korę i sikorę
Ostrzegł jeszcze w samą porę.
Z dziupli wylazł lisek rudy,
Zaklął: „Na nic wszystkie trudy!
Ptakom już nie udowodnię,
Że się trzeba nosić modnie.
Ptak ma ptasi mózg! Z tej racji
Znów zostałem bez kolacji”.
„JESTEŚMY ŻABY”.
Jesteśmy żaby, aby, aby
jesteśmy mokre, okre, okre
mieszkamy w błocie, ocie, ocie
i się chowamy, gdy jest bociek.
A my bociany, any, any
apetyt mamy, amy, amy
a nasze dzioby, oby, oby
na żaby mają dziś sposoby
Jesteśmy żaby, aby, aby
jesteśmy mokre, okre, okre
zjadamy muchy, uchy, uchy
i mamy bardzo grube brzuchy!
A my bociany, any, any
apetyt mamy, amy, amy
wolno chodzimy, imy, imy
lecz każdą żabę zobaczymy.