Quinnipiac University i Akademia Leona Koźmińskiego – międzynarodowa kooperacja i pomysły na biznes

bialyorzel24.com 2 miesięcy temu

Quinnipiac University, jedna z wiodących uczelni w Connecticut, wyróżnia się programem akademickim łączącym teorię z praktyką, również w wymiarze międzynarodowym. W jaki sposób? Na uczelni istnieje Central European Institute, rozwijający relacje między Europą Środkową a Stanami Zjednoczonymi. W ramach CEI działa Katedra Polska (Novak Family Endowed Polish Chair), która od 2014 roku wzmacnia relacje akademickie i biznesowe między Polską a USA. To właśnie pod jej kierownictwem realizowany jest Pitch Competition – wyjątkowy projekt łączący edukację z praktycznym doświadczeniem w biznesie.

Quinnipiac University to jedna z wiodących uczelni w Connecticut. Fot. Quinnipiac University

Innowacje i współpraca

Kolejne edycje Pitch Competition organizowane są przez Quinnipiac University we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego. Przedsięwzięcie jest platformą wymiany doświadczeń między młodymi przedsiębiorcami z Polski i USA. Studenci mają okazję rozwijać praktyczne umiejętności, takie jak przygotowywanie biznesplanów, skuteczne prezentowanie swoich pomysłów przed inwestorami czy zdobyć wiedzę, jak pozyskiwać finansowanie dla swoich projektów.

W poprzedniej edycji, która odbyła się w 2024 roku, spośród ponad 30 zgłoszonych projektów wyłoniono 10 półfinalistów, którzy przeszli intensywne szkolenia i warsztaty, przygotowujące ich do finałowego konkursu. Podczas wielkiego finału, który odbył się na kampusie Mount Carmel w Quinnipiac, pięć zespołów zaprezentowało swoje innowacyjne pomysły przed jury składającym się z przedstawicieli lokalnego biznesu i instytucji wspierających przedsiębiorczość.

Projekty stworzone przez studentów obejmowały m.in. aplikację wspierającą zdrowie psychiczne sportowców, innowacyjny model wynajmu biżuterii oraz automatyczną deskę toaletową. Główna nagroda w wysokości 1,800 dolarów przypadła zespołowi Jake’a Fitzpatricka i Forresta Paradise’a, studentów inżynierii mechanicznej, którzy zaprezentowali prototyp automatycznej deski toaletowej. Dzięki wsparciu finansowemu oraz dostępowi do uczelnianych zasobów, takich jak laboratoria czy drukarki 3D, projekt ten ma szansę wejść w kolejny etap rozwoju.

Międzynarodowa perspektywa

Pitch Competition wyróżnia się międzynarodowym charakterem i praktycznym aspektem nauki biznesu. kooperacja z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie pozwala na wymianę kulturowych i biznesowych perspektyw między studentami z różnych krajów. Takie doświadczenie jest bezcenne dla młodych przedsiębiorców, przygotowując ich do działania w globalnym środowisku.

Choć wiele projektów po konkursie pozostaje w fazie prototypu, to te, które wzbudzą zainteresowanie inwestorów, mogą otrzymać dalsze wsparcie finansowe i być wdrożone na międzynarodowych rynkach. Kluczowym celem konkursu jest jednak nauka myślenia biznesowego, rozwijanie umiejętności prezentacyjnych oraz pozyskiwanie środków na realizację swoich pomysłów.

Akademia Leona Koźmińskiego, jeden z najlepszych ośrodków naukowych w Europie środkowej, od lat angażuje się w międzynarodowe projekty edukacyjne. kooperacja z Quinnipiac University w ramach Pitch Competition to przykład takiej inicjatywy. Akademia, podobnie jak Quinnipiac, kładzie nacisk na praktyczne aspekty nauki, łącząc edukację akademicką z potrzebami rynku pracy.

Warto też podkreślić, iż międzynarodowa kooperacja edukacyjna otwiera drzwi do wielkich możliwości, pozwala nawiązać kontakty, które mogą się w przyszłości przełożyć na relacje biznesowe, a przede wszystkim uczy młodych ludzi – przyszłych liderów biznesu – jak funkcjonować na rynku pracy i w środowisku biznesowym, żeby odnieść w nim sukces. Pitch Competition jest więc nie tylko polem do rozwoju innowacyjnych projektów, ale także przestrzenią, gdzie kształcą się przyszli przedsiębiorcy. A kooperacja między Quinnipiac University i Akademią Leona Koźmińskiego to przykład, jak edukacja może łączyć, inspirować i otwierać drzwi do nowych możliwości.

AD, JS

Gedeon Werner, dyrektor Katedry Polskiej na Quinnipiac University: „Ten program otwiera drzwi do nowych możliwości!”

Kontynuując temat międzynarodowej współpracy w ramach Pitch Competition, warto przyjrzeć się bliżej kulisom realizacji tego innowacyjnego projektu. O jego organizacji, korzyściach dla studentów oraz planach na przyszłość opowiada Gedeon W. Werner, dyrektor Katedry Polskiej na Quinnipiac University.

Gedeon W. Werner, dyrektor Katedry Polskiej na Quinnipiac University. Fot. Quinnipiac University

„Biały Orzeł”: Jakie projekty powstały w ramach poprzedniej edycji programu Pitch Competition?

Gedeon W. Werner: W edycji 2024 dominowały projekty z obszaru sztucznej inteligencji, wyższych technologii oraz produkcji nowoczesnych urządzeń. Powstały m.in. aplikacje, platformy komputerowe, gry oraz prototypy technologiczne. Obserwujemy, iż studenci coraz chętniej wybierają kierunki związane z nowymi technologiami, co doskonale odzwierciedla potrzeby współczesnego rynku.

Kto ocenia projekty biorące udział w konkursie?

W skład jury wchodzą pracownicy akademiccy z Quinnipiac University i Akademii Leona Koźmińskiego, którzy posiadają również praktyczne doświadczenie biznesowe, jak i inwestorzy oraz konsultanci biznesowi z USA. Proces oceny opiera się na szczegółowej karcie punktacyjnej, która uwzględnia wszystkie najważniejsze aspekty projektów – od innowacyjności, przez potencjał biznesowy, po umiejętności prezentacyjne.

Wiosenna edycja Pitch Competition w 2024 roku. Studenci prezentują przed inwestorami swoje pomysły na biznes. Fot. Quinnipiac University

Jak ocenia Pan rozwój Pitch Competition na przestrzeni lat?

W zeszłym roku odbyła się już czwarta edycja konkursu, a najważniejszą zmianą, jaką udało nam się wprowadzić, jest integracja Pitch Competition z akademickim programem nauczania. w tej chwili konkurs jest obowiązkowym elementem przedmiotu „Globalna Przedsiębiorczość”, co znacznie zwiększyło liczbę uczestników. W porównaniu do wcześniejszych edycji, gdzie zespoły rekrutowano indywidualnie i nie udawało się pozyskać satysfakcjonującej liczby uczestników, w tej chwili każdego roku w projekcie bierze udział 60-70 studentów. Dzięki temu mamy możliwość wdrażania większej liczby innowacyjnych pomysłów.

Czy projekt będzie kontynuowany w kolejnych latach?

Tak, już teraz planujemy piątą edycję, która odbędzie się wiosną tego roku. Widzimy rosnące zainteresowanie projektem zarówno na naszym uniwersytecie, jak i w Akademii Koźmińskiego. Strona polska w tej chwili rozważa również wprowadzenie konkursu jako stałego elementu swojego programu nauczania, tak jak zostało to wdrożone na Quinnipiac.

Jak wygląda kooperacja z Akademią Leona Koźmińskiego i czy planujecie Państwo nawiązać kontakty także z innymi uczelniami?

Nasza kooperacja z Akademią Koźmińskiego przebiega wzorowo. Wspólnie ze świetnie działającą Koźmiński Business Hub zajmujemy się koordynacją projektu, co pozwala nam skutecznie wdrażać wszystkie założenia. Program jest jedynym takim przedsięwzięciem w Polsce – kładziemy nacisk na międzynarodowość, zarówno w kontekście uczestników, jak i potencjalnych inwestorów. Planujemy w przyszłości rozszerzyć projekt o współpracę z jedną polską i jedną amerykańską uczelnią, co pozwoli nam zwiększyć konkurencję i możliwości dla uczestników.

Jakie korzyści dla studentów wynikają z udziału w Pitch Competition?

Najważniejszym elementem jest nauka współpracy wielokulturowej. Zespoły są mieszane, co pozwala uczestnikom na wymianę doświadczeń i poznawanie różnorodnych perspektyw. Dotychczas w projektach uczestniczyli studenci z Polski, USA, Indii, Węgier, Francji czy Szwecji. Dodatkowo program rozwija umiejętność profesjonalnego przygotowania i prezentacji koncepcji biznesowych, co jest najważniejsze dla zdobycia finansowania. W ramach Startup Academy organizujemy warsztaty, które uczą studentów, jak skutecznie przedstawiać swoje projekty inwestorom.

Czym Pitch Competition wyróżnia się spośród innych inicjatyw akademickich?

Jego wyjątkowość tkwi w połączeniu praktycznej nauki biznesu z globalnym charakterem. Studenci nie tylko zdobywają wiedzę, ale także uczą się, jak ją zastosować w praktyce. To unikalne doświadczenie, które przygotowuje ich do wyzwań na międzynarodowym rynku biznesu.

Rozmawiała Alicja Dębek

Idź do oryginalnego materiału