Rowery w szkole? Pedałują na lekcjach, by poprawić koncentrację. "Obserwuję zainteresowanie"

gazeta.pl 1 dzień temu
Wielu uczniów, zwłaszcza w młodszych klasach, ma ogromne problemy z koncentracją w czasie lekcji. Rozprasza ich dosłownie wszystko i zajmują się mnóstwem rzeczy, niekoniecznie nauką. Nauczycielka jednej z warszawskich szkół znalazła na to rozwiązanie.
Szkoła Podstawowa nr 267 im. Juliusza Słowackiego przy ul. Braci Załuskich 1 z warszawskiego Żoliborza postanowiła zainstalować pod każdą szkolną ławką rotory, czyli biurka zintegrowane z rowerem. Nowatorski pomysł ma sprawić, iż uczniowie spożytkują nadmiar energii na pedałowanie, a to ułatwi im koncentrację na zajęciach.


REKLAMA


Zobacz wideo Byliśmy na maturze Szkoły w Chmurze. Na stadionie egzamin dojrzałości napisało 5 tysięcy osób


Rowery w szkole? Pedałują na lekcjach, by poprawić koncentrację
Pomysłodawcą wprowadzenia tak nietypowego rozwiązania była nauczycielka języka francuskiego Donata Paźniewska. To właśnie ona zadbała także o pozyskanie środków i realizację pilotażowego projektu.
- Wpadłam na pomysł wprowadzenia rotorów po obejrzeniu francuskiego reportażu o innowacyjności w szkole i zastosowaniu w klasach biurek zintegrowanych z rowerem. Moi uczniowie dwujęzyczni spędzają w szkole więcej czasu niż uczniowie klas ogólnych i mają dużo niespożytkowanej energii. Dlatego postanowiłam sięgnąć po rozwiązanie, które łączy naukę z aktywnością fizyczną. Obserwuję u uczniów duże zaangażowanie i większą motywację do przychodzenia na zajęcia - mówiła nauczycielka cytowana w oficjalnym komunikacie Urzędu Miasta Żoliborz.


Urząd Miasta: Rotory są stałym elementem wyposażenia klasy
O pomyśle, który zyskał na popularności, wypowiedziało się także biuro prasowe Urzędu Miasta Żoliborz. W oficjalnym komunikacie, przyznano, iż rotory dają możliwość rozładowywania napięcia bez konieczności wstawania, chodzenia czy opuszczania klasy. A takie zachowania się zdarzały i często rozpraszały innych uczniów.


- Rotory są stałym elementem wyposażenia klasy, z którego uczniowie mogą korzystać w zależności od własnych potrzeb. Taka możliwość łączenia ruchu z nauką nie zakłóca przebiegu lekcji, a doświadczenia Szkoły Podstawowej nr 267 pokazują, iż uwzględnienie indywidualnych potrzeb uczniów i wprowadzenie przemyślanych rozwiązań znacząco podnosi jakość nauki zarówno dla pojedynczego dziecka, jak i całej klasy - komentuje inicjatywę Renata Kozłowska, burmistrz Żoliborza.
Niewątpliwą zaletą rotorów jest też fakt, iż wspierają sprawność fizyczną uczniów. Co więcej, są powszechnie wykorzystywane w rehabilitacji - pomagają w poprawie ruchomości stawów, wzmocnieniu mięśni oraz poprawie krążenia.
Odezwaliśmy się do szkoły z pytaniami, czy rozwiązanie sprawdza się w praktyce. Jak tylko dostaniemy odpowiedź, zaktualizujemy artykuł.
A co ty sądzisz o takim rozwiązaniu? Daj znać w komentarzu lub napisz do mnie maila: magdalena.wrobel@grupagazeta.pl. Zapraszam także do udziału w sondzie.
Idź do oryginalnego materiału