Rusza „Genius Universitatis” – Konkurs Perspektyw wyłoni Marketingowych Liderów Polskich Uczelni

iab.org.pl 2 dni temu

Kreatywność – inteligencja w trakcie zabawy

Konkurs „Genius Universitatis” doskonale rezonuje ze słynną myślą Alberta Einsteina: „Kreatywność to inteligencja w trakcie zabawy”. W dzisiejszym, przeładowanym informacjami świecie, skuteczne dotarcie do potencjalnych studentów i zbudowanie silnej marki uczelni wymaga odwagi, innowacji i nieszablonowego myślenia – czyli właśnie inteligentnej kreatywności.

Genius Universitatis wyróżnia te uczelnie, które rozumieją, iż nieszablonowe myślenie i innowacyjna odwaga są kluczowymi przewagami strategicznymi. Pokazujemy kampanie, które potrafią przekuć skomplikowaną ofertę edukacyjną w angażujący, zapadający w pamięć przekaz. Kreatywność w marketingu uczelni to nie tylko sztuka, ale precyzyjnie wymierzona strategia pozycjonowania marki i efektywnej rekrutacji na rok akademicki 2025/26.

– Jako partnerzy merytoryczni konkursu „Genius Universitatis” widzimy, jak ogromny wpływ na decyzje kandydatów ma dziś jakość komunikacji digitalowej – od strategii, przez dane, aż po kreację. Dlatego tak mocno wspieramy inicjatywy, które podnoszą standardy marketingu edukacyjnego w Polsce. Uczelnie, które zgłaszają swoje kampanie, pokazują nie tylko kreatywność, ale też dojrzałość w korzystaniu z narzędzi online i kompetencji cyfrowych, rozwijanych m.in. w oparciu o standard kwalifikacji DIMAQ. Wspólnie z Perspektywami chcemy wyróżnić te zespoły, które potrafią połączyć strategię, dane i technologię z odważną ideą kreatywną, aby komunikacja uczelni realnie przekładała się na lepsze doświadczenie kandydata i jakość całego rynku szkolnictwa wyższego.
– Konkurs „Genius Universitatis” promuje dokładnie te postawy, które stoją u podstaw standardu DIMAQ: świadome wykorzystywanie narzędzi digitalowych, umiejętność pracy z danymi i myślenie strategiczne o całej ścieżce kandydata. Dla nas to naturalne środowisko rozwoju kompetencji cyfrowych a zgłaszane kampanie pokazują, jak wiedza z obszarów takich jak social media, content, analityka czy marketing automation może realnie przełożyć się na skuteczniejszą rekrutację i silniejszą markę uczelni. Dzięki DIMAQ potrafimy tę wiedzę uporządkować i mierzyć, a dzięki konkursowi „Genius Universitatis” inspirować innych, by sięgać po jeszcze wyższy poziom digitalowego kunsztu w edukacji – komentuje Ewa Opach, Dyrektor ds. edukacji i certyfikacji w DIMAQ

Zgłoś się i zdobądź uznanie ekspertów

Zapraszamy wszystkie polskie szkoły wyższe – uczelnie, wydziały i instytuty – do zaprezentowania swoich najlepszych kampanii promocyjnych. Konkurs jest otwartą sceną dla innowatorów edukacji.

Kategorie, które definiują nowoczesny marketing uczelni:

Konkurs honoruje liderów w szerokim spektrum działań – od strategii po egzekucję:

  • Genius Hero (Wyróżnienie dla dyrektorów marketingu, którzy kierują wizją)
  • Genius Stars (Nagroda dla zespołów za doskonałe wykonanie)
  • Reklama prasowa
  • Event
  • Gadżet promocyjny
  • Kampania w mediach społecznościowych
  • Film promocyjny
  • Branded content
  • Genius AD

Kalendarz i Kapituła, która liczy się w branży

  • Ostateczny termin zgłoszeń: 16 stycznia br. – zgłoś swoją pracę i powalcz o tytuł!
  • Platforma zgłoszeniowa: www.rejestracja-genius.perspektywy.pl
  • Kapituła Ekspertów: Wasze prace oceni grono największych autorytetów z polskiej sceny marketingowej, reklamowej i PR, pod przewodnictwem prof. dr. hab. Artura Krajewskiego. W składzie zasiadają decydenci i praktycy z czołowych firm, takich jak Publicis Worldwide, Meta, IAB Polska, VML i Sotrender.
  • Gala Finałowa: Uroczyste ogłoszenie laureatów i wręczenie nagród odbędzie się 13 marca 2026 w trakcie Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego w EXPO XXI w Warszawie.

Więcej informacji i regulamin na: www.genius.perspektywy.pl

Partnerami konkursu są: IAB Polska, DIMAQ, Polskie Porty Lotnicze oraz Sotrender.

Patronat medialny nad konkursem i wydarzeniem objęły: Marketing przy kawie, Nowy Marketing, Siła Nauki.

Idź do oryginalnego materiału