Ruszył nabór w projekcie „Dziewczyny do Nauki”

liderzyinnowacyjnosci.com 6 dni temu

Projekt „Dziewczyny do Nauki” prowadzi Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”. Adresowany jest do kobiet, które myślą o rozwijaniu kariery naukowej lub akademickiej. Celem programu jest promowanie nauki wśród kobiet i dziewcząt, inspirowanie do prowadzenia badań oraz zwiększanie świadomości na temat kobiet w nauce. Zapisy realizowane są do 12 stycznia lub do wyczerpania limitu miejsc (50 osób).

Inicjatywa skierowana jest do maturzystek, studentek i doktorantek kierunków technicznych i ścisłych oraz badaczek STEM na początku ich drogi zawodowej. W trakcie 8-miesięcznego programu realizowanego w formule 1:1 Mentees będą mogły skorzystać z doświadczeń znakomitych mentorek i skierować swoją karierę na adekwatne tory. Przewidziano zarówno mentoring związany ze ścieżką badawczą, jak i wspieranie rozwijania ścieżki zarządczej (począwszy od funkcji kierownika projektu naukowego po rolę menedżera jednostki naukowej).

Korzyści: udział w szkoleniu online (o mentoringu i wyznaczaniu celów mentoringu); udział w 8-miesięcznym programie mentoringowym w formule 1:1 (spotkania online, częstotliwość ustalana w ramach par mentoringowych); wsparcie w budowaniu ścieżki kariery w świecie nauki (poprawa kompetencji miękkich i/lub twardych); budowanie przyszłej współpracy naukowczyń w skali Polski – wspólnych publikacji i działań; certyfikat udziału w programie; udział w Perspektywy Women in Tech Summit 2025.

Zgodnie z analizą dostępną w systemie RAD-on (czerwiec 2024), kobiety stanowią 48% ogólnej liczby nauczycieli akademickich w Polsce, ale o ile w naukach humanistycznych i społecznych proporcja kobiet prowadzących badania naukowe wynosi 50%, o tyle w naukach ścisłych i technicznych (STEM) jest to zaledwie 33%. W poszczególnych
dyscyplinach sytuacja przedstawia się jeszcze gorzej: 16,4% naukowców w informatyce to kobiety; a w automatyce, elektronice, elektrotechnice i technologiach kosmicznych kobiet wśród naukowców jest zaledwie 9,1%.

Forum Akademickie

Idź do oryginalnego materiału