Rząd Forda wstrzymuje publikację oceny jakości edukacji

bejsment.com 1 godzina temu

Wyniki testów EQAO — corocznych, standaryzowanych sprawdzianów umiejętności uczniów w Ontario — zwykle pojawiają się na przełomie września i października. W tym roku jednak rząd Douga Forda wstrzymał ich publikację, tłumacząc to koniecznością „dodatkowych analiz”. Decyzja wywołała falę krytyki i pytania o przejrzystość.

EQAO, niezależna agencja prowincji, ocenia umiejętności uczniów klas 3 i 6 w zakresie czytania, pisania i matematyki, a uczniowie klas 9 i 10 zdają test czytania i pisania. Premier Ford zapowiedział, iż rząd „przyjrzy się bliżej” tegorocznym danym, sugerując, iż wyniki powinny być lepsze i bardziej ukierunkowane na kompetencje STEM.

Paul Calandra

Minister edukacji Paul Calandra przyznał, iż to on poprosił o dodatkową analizę, deklarując, iż publikacja wyników „jest już w drodze”. Krytycy podkreślają jednak, iż opóźnienie może pozwolić rządowi na narzucenie własnej interpretacji danych, zanim zrobią to niezależni eksperci.

„Jeśli wyniki nie są dobre, to podważa rządową narrację o wystarczającym finansowaniu i skuteczności zmian w programie nauczania” — oceniła posłanka NDP Chandra Pasma.

Z kolei przedstawiciele nauczycieli postulują odejście od testów EQAO w ogóle. Shirley Bell z Federacji Nauczycieli Szkół Podstawowych podkreśla, iż standaryzowane testy nie dają szkołom realnych informacji o potrzebach uczniów. „To nauczyciele najlepiej oceniają rozwój dzieci i dostosowują metody pracy” — mówi.

Opóźnienie publikacji wyników może mieć także praktyczne konsekwencje. Testy EQAO zwykle pomagają radom szkolnym planować działania naprawcze, ale część rad niedługo ma zostać przejęta przez prowincję — co oznacza, iż odpowiedzi i decyzje będą zależeć bezpośrednio od rządu.

Idź do oryginalnego materiału