W Świlczy pod Rzeszowem otwarto niedawno wyjątkową placówkę edukacyjną jaką jest międzynarodowa szkoła podstawowa „WR School”. To pierwsza tego typu placówka na Podkarpaciu, gdzie uczy się dzieci zarówno z Polski jak i z zagranicy. Otwarcie tej placówki daje możliwości uczniom placówki łatwiejszego kontynuowania nauki w szkołach na całym świecie. Poniżej więcej na temat „WR School”.
O Szkole:
Szkoła podstawowa WR School to nowe podejście do nauczania. W szkole uczy się dzieci z Polski i z zagranicy. Wiele lekcji prowadzonych jest po angielsku, uczniowie uczą się też hiszpańskiego od pierwszej klasy.
To nie tylko nowoczesna placówka edukacyjna, ale także realna szansa na wyrównanie szans edukacyjnych dzieci z Podkarpacia. Dzięki programowi Cambridge International Education, szkoła otwiera przed uczniami drzwi do globalnej edukacji, zapewniając im dostęp do narzędzi, które dotąd były dostępne głównie w dużych miastach w Polsce i Europie.
W gronie nauczycieli znajdują się także specjaliści z zagranicy, którzy nie tylko uczą języków, ale również wnoszą do szkoły odmienne spojrzenie na świat i edukację, co sprawia, iż jest to prawdziwie międzynarodowa placówka. Dzięki temu dzieci uczą się nie tylko języków obcych, ale także otwartości, współpracy i zrozumienia różnic, które są dzisiaj najważniejsze w życiu zawodowym i prywatnym.
Szkoła stawia również na aktywność fizyczną, odpowiadając na problem braku ruchu i pogarszającej się kondycji fizycznej współczesnych dzieci. Uczniowie mają do dyspozycji jeden z najnowocześniejszych obiektów sportowych w Europie, który oprócz tradycyjnych lekcji wychowania fizycznego oferuje szeroką gamę zajęć sportowych, takich jak akrobatyka, karate, judo, tenis, piłka nożna, wspinaczka czy lekkoatletyka.
Międzynarodowa szkoła podstawowa to także sygnał dla inwestorów z zagranicy, iż Podkarpacie staje się atrakcyjnym miejscem do życia i pracy dla rodzin z całego świata.
Szkoła podstawowa WR School to szkoła z misją, otwierania dzieci na świat, języki, współpracę i zrozumienie różnorodności. To szkoła, w której dziecko jest ważne, zauważone i wspierane. Gdzie liczy się nie tylko wynik, ale też relacja, emocje i rozwój osobisty.
Misja Szkoły:
Władze szkoły podkreślają, iż nie jest to typowa placówka edukacyjna jaką na ogół możemy zobaczyć. „WR School” posiada swoją misję edukacyjną. Poniżej jak szkoła widzi edukację swoich absolwentów:
Niepubliczna Szkoła Podstawowa językowo – sportowa WR School stworzona na miarę współczesnego bardzo rozwijającego się świata. W naszej szkole kadra koncentruje się na potrzebach społecznych i emocjonalnych każdego dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem jego kondycji zdrowotnej. Naszym celem jest rozwój kreatywnych, wrażliwych, odpowiedzialnych, dobrze wykształconych i krytycznie myślących młodych ludzi którzy będą mieli pasję i odwagę tworzyć w przyszłości współczesny świat.
Zdajemy sobie sprawę, iż nieszablonowość w nauczani wpływa korzystnie na rozwój uczniów i ich chęć do nauki.
Nasz absolwent:
- otwarty
- myślący
- aktywny fizycznie i ruchowo,
- ze świetną koordynacją,
- zadający pytania,
- badający
- wszechstronny
- współpracujący
- kreatywny
- kompetentny
W szkołach międzynarodowych można spotkać się z mniejszym naciskiem na samo rozwiązywanie testów i sztywne wyniki. Wynika to z nowoczesnego podejścia i nastawienia na naukę krytycznego, samodzielnego myślenia oraz sposobów poszukiwania najlepszych rozwiązań.
Co wyróżnia „WR School”:
1. Holistyczne podejście do nauczania, które skupia się na rozwoju całej osoby. Zajęcia prowadzone metodami projektowymi i badawczymi.
2. Zrównoważone Podejście Językowo-Sportowe. Łączymy edukację językową z aktywnościami fizycznymi ucznia. Dzięki czemu komunikuje się z łatwością w j. Angielskim i jest sprawny fizycznie.
3. Aktywni i zaangażowani Edukatorzy to zespół wykwalifikowanych, zaangażowanych i pełnych pasji profesjonalistów.
4. Innowacyjność – wykorzystujemy nowoczesne technologie oraz innowacyjne metody nauczania. Jako jedyna szkoła podstawowa posiadamy klasę Wirtualnej Rzeczywistości z 30 stanowiskami dla uczniów.
- Oddział międzynarodowy obejmuje klasy od 1 do 8.
- Zajęcia realizowane w ramach programu Cambridge International Education (English as a Second Language i Science).
- Pozostałe przedmioty realizowane są zgodnie z polską podstawą programową.
- Przedmioty Cambridge prowadzone są w języku angielskim.
- Pozostałe przedmioty realizowane są dwujęzycznie (język polski oraz język angielski).
Program Cambridge Primary obejmuje klasy 1–4 szkoły podstawowej.
Program ten został zaprojektowany zgodnie z pięcioma kluczowymi zasadami, które zapewniają uczniom szeroki i zrównoważony rozwój:
- Umożliwia szkołom stworzenie szerokiego i zbalansowanego programu nauczania.
- Zapewnia płynne przejście na kolejne etapy edukacji w ramach Cambridge Pathway.
- Opiera się na badaniach naukowych, integrując nowoczesne metody dydaktyczne i ocenianie.
- Wspiera rozwój globalnych kompetencji uczniów, przy jednoczesnym zachowaniu ich lokalnej tożsamości.
- Jest elastyczny, umożliwiając dostosowanie programu do potrzeb szkoły.
Podejście Cambridge do nauczania kładzie nacisk na aktywne uczenie się, w którym uczniowie są angażowani w proces nauki poprzez różnorodne metody dydaktyczne, zamiast pasywnego przyswajania wiedzy.
Cambridge Primary rozwija najważniejsze cechy ucznia Cambridge, takie jak:
- Umiejętność refleksji i samodzielnej nauki.
- Kreatywność i przygotowanie na przyszłe wyzwania.
- Pewność siebie w pracy z informacjami i pomysłami – swoimi oraz innych.
- Zaangażowanie intelektualne i społeczne.
- Odpowiedzialność za siebie oraz szacunek dla innych.
Program Cambridge Lower Secondary obowiązuje w klasach 5-8 i stanowi pomost między Cambridge Primary a Cambridge Upper Secondary. Jego główne cele to:
- Zapewnienie płynnego przejścia z Primary i przygotowanie uczniów do dalszej edukacji.
- Zapewnienie wysokiej jakości programu nauczania zgodnego z Cambridge Pathway.
- Umożliwienie uczniom rozwijania kompetencji globalnych przy jednoczesnym zachowaniu lokalnego kontekstu edukacyjnego.
- Stworzenie elastycznego i spójnego programu dostosowanego do potrzeb szkół.
Cambridge Lower Secondary wspiera uczniów w przygotowaniu do Cambridge IGCSE oraz O Level, a także dostarcza wytycznych dotyczących okresów przejściowych w edukacji. Tak jak w przypadku Primary, Cambridge Lower Secondary opiera się na aktywnym uczeniu się, w którym uczniowie zdobywają wiedzę poprzez różnorodne metody dydaktyczne, rozwijając jednocześnie umiejętność samodzielnego myślenia i współpracy.
Uczniowie rozwijają również cechy ucznia Cambridge, takie jak:
- Refleksyjność i zdolność do samodzielnej nauki.
- Innowacyjność i przygotowanie do wyzwań przyszłości.
- Pewność siebie w pracy z informacjami i pomysłami.
- Zaangażowanie w naukę i życie społeczne.
- Odpowiedzialność i szacunek dla innych.
Podsumowanie:
Nie umniejszając Polskiemu systemowi edukacji, gdzie Polska jest jednym z przodujących państw w Europie z udziałem osób o wyższym wykształceniu, „WR School” jest ciekawą alternatywą dla standardowej szkoły. Daje sporo możliwości dalszej edukacji za granicą dzięki wczesnemu wprowadzaniu języków obcych uczonych przez „Native Speakerów” i dostosowaniu swojego programu do standardów nauczania w innych krajach.
Jednym słowem jest to na pewno placówka, której warto się przyjrzeć wybierając szkołę dla naszych pociech.












