4 i 5 października we Wrocławskim Parku Technologicznym odbyła się po raz czwarty konferencja „Liczymy się dla edukacji”. Zorganizowali ją Wrocławski Park Technologiczny i Fundacja Pro Mathematica w ramach inicjatywy „Projektujemy Przyszłość”.
W ciągu dwóch dni wydarzenia miało miejsce wiele wystąpień, dyskusji i komentarzy, zebranych w kilku blokach tematycznych:
- Edukacja dla przyszłości: Jak uczyć kompetencji i budować odporność społeczną?
- AI i nowe technologie: Praktyczne zastosowania i innowacje w edukacji.
- Bezpieczeństwo w cyfrowym świecie: Jak dbać o dobrostan i bezpieczeństwo dzieci w sieci?
- Przedsiębiorczość a edukacja: Kształtowanie proaktywnych postaw i inicjatyw.
- Czytelnictwo i biblioteki: Rola książki i biblioteki jako centrum społecznego.
- Zdrowie i kondycja psychiczna: Jak systemowo wspierać dobrostan uczniów i nauczycieli?
- Lokalność i społeczność: Jak budować zaangażowanie i rozwijać lokalne wspólnoty?
Projekt SCWEW został zaprezentowany jako odpowiedź na pytanie: „Jak systemowo wspierać dobrostan uczniów i nauczycieli?”. Kierowniczka projektu Agnieszka Pietryka wyjaśniła nazwę i zadania specjalistycznego centrum. Przedstawiła formy wsparcia szkół i przedszkoli ogólnodostępnych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru zdrowia psychicznego. Wskazała drogę do utworzenia SCWEW i uzyskania dofinansowania na jego działania w ramach konkursu grantowego. Podkreśliła, iż specjalistyczne wsparcie jest „szyte na miarę” potrzeb szkoły i obejmuje zarówno nauczycieli, jak i rodziców. Zwróciła uwagę na wypożyczalnię SCWEW jako nową formę wsparcia dobrostanu uczniów i nauczycieli.
W trakcie konferencji była też okazja do indywidualnych rozmów dotyczących zaplanowania pracy specjalistycznego centrum i złożenia aplikacji w konkursie grantowym, czyli drogi do utworzenia SCWEW.
Z wystąpień konferencyjnych wynika, iż w edukacji istnieje wiele pomysłów, inicjatyw i wdrażanych już rozwiązań, które nie tylko liczą się dla edukacji, ale wpływają także na jej jakość.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #SCWEW #ORE