Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa rekrutuje w Rzeszowie. Kilka stanowisk pracy

carpatiabiznes.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: instytut lotnictwa łukasiewicz sieć badawcza


Praca. Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa to jedna z najnowocześniejszych placówek badawczych w Europie, działająca od 1926 roku.

Instytut współpracuje z czołowymi firmami lotniczymi, takimi jak GE Aerospace, Boeing, Airbus, czy Pratt & Whitney, oraz z branżą kosmiczną, w tym z Europejską Agencją Kosmiczną.

Główne obszary badań obejmują technologie lotnicze, kosmiczne i bezzałogowe, a także materiały kompozytowe, technologie przyrostowe, energetykę oraz teledetekcję. Instytut świadczy usługi dla przemysłu krajowego i międzynarodowego.

Oferty pracy: Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa / Rzeszów

Inżynier ds. Analiz Strukturalnych

Twój zakres obowiązków

  • Wykonywanie analiz strukturalnych konstrukcji samolotów (płatowiec: skrzydło i kadłub) Analiza strukturalna obejmuje obliczenia obciążeń, analizy statyczne i zmęczeniowe
  • Ocena integralności strukturalnej elementów samolotu dzięki klasycznych obliczeń ręcznych
  • Generowanie dokumentacji (stress check notes) w celu raportowania wyników analiz niezbędnych do wsparcia procesów zatwierdzania i kwalifikacji
  • Wsparcie produktów w eksploatacji, badanie awarii i analiza udoskonaleń. Opracowywanie napraw elementów płatowca
  • Praca w ramach wytycznych organow nadzoru (FAA) w celu zagwarantowania bezpieczeństwa i zgodności z przepisami
  • Reprezentowanie społeczność inżynierskiej w obszarze obslugi aftermarketowej
  • Praca zgodna ze standardami technicznymi i koncentracja na dążeniu do doskonałości
  • Planowanie i przeprowadzanie szczegółowej analizy strukturalnej (wytrzymałość statyczna, wytrzymałość /zmęczenie i tolerancja uszkodzeń)
  • Opracowywanie nowych materiałów, metod, narzędzi wspierających przyszłe projekty

Wymagania

  • Wykształcenie wyższe (tytuł zawodowy inżyniera) w dziedzinie mechaniki, lotnictwa lub pokrewnych dziedzin
  • Doświadczenie zawodowe (min. 2 lata) w obszarze analiz strukturalnych
  • Rozwinięta wiedza techniczna z zakresu adekwatności materiałów, diagramow ciała swobodnego, ścieżki obciążeń, obciążeń konstrukcyjnych oraz metody analizy strukturalnej
  • Kompetencje w obszarze wytrzymałości materiałów (obliczenia manualne, metody analityczne)
  • Wiedza na temat filozofii projektowania konstrukcji samolotów
  • Doświadczenie w analizie strukturalnej metalowych konstrukcji płatowców
  • Dobrze rozwinięte zdolności komunikacji (zarówno w mowie, jak i w piśmie) w języku polski oraz angielskim
  • Otwartość na wyjazdy służbowe

Mile widziane

  • Doświadczenie w analizie statycznej i zmęczeniowej
  • Znajomość konstrukcji samolotów
  • Wiedza dotycząca metody elementów skończonych
  • Znajomość przepisów FAA (14 CFR część 25 i 26)
  • Doświadczenie w pracy z systemami CAD/CAE (Catia, Nastran/ Patran)

Oferta

  • Stabilność zatrudnienia
  • Coroczną podwyżkę zależną od oceny rocznej danej osoby i wyników organizacji
  • Nagrody za indywidualne osiągnięcia, uzyskanie stopnia naukowego, publikacje oraz jubileuszowe
  • Rozwój zawodowy i atrakcyjne ścieżki kariery (inżynierska, badawcza, specjalistyczna, menedżerska)
  • Łączenie pracy zawodowej z życiem prywatnym dzięki elastycznym godzinom rozpoczęcia pracy i opcji hybrydowego czasu pracy
  • Dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i pasją przez ekspertów
  • Szkolenia podnoszące kompetencje inżynierskie, menedżerskie, specjalistyczne i językowe
  • Grupy sportowe: biegi i piłka nożna
  • Różnorodność i inkluzywność: 4% zatrudnionych to Baby Boomers, 18% zatrudnionych to Pokolenie X, 51% zatrudnionych to Pokolenie Y, 27% zatrudnionych to Pokolenie Z

Inżynier – Serwis Płatowców / Recenzja Produktu

Twój zakres obowiązków

  • Przyjmowanie zgłoszeń od linii lotniczych i podmiotów prowadzących naprawy w zakresie wsparcia technicznego dla samolotów i adresowanie ich oraz zapewnienie szybkiej i adekwatnej odpowiedzi, która spełnia zasadę: „Safety First”
  • Dyspozycje napraw, opracowywanie planu napraw, dostarczanie instrukcji ”Jacking & Shoring” (zabezpieczania płatowca podczas naprawy), analizowanie zgłaszanych problemów pod kątem potencjalnych kwestii bezpieczeństwa, dostarczenie wytycznych No Technical Objection (NTO) dla lotów bez załogi lub testów w locie itp.
  • Stosowanie obowiązujących zasad projektowania płatowców do oceny i rozwiązywania problemów związanych z produktem lub procesem w całym cyklu życia produktu
  • Stosowanie zasad inżynierskich do badania kwestii technicznych, operacyjnych i jakościowych, które nie mogą być rozwiązane przez klienta, jak również projektowanie tymczasowych i stałych rozwiązań inżynierskich np. dyspozycji naprawy czy schematu naprawy
  • Identyfikowanie dokumentów, analizowanie zgłoszonych problemów i komunikowanie odchyleń, które mogą mieć wpływ na założenia projektowe i bezpieczeństwo oraz proponowanie i zarządzanie rozwiązaniami
  • Rozwijanie i implementacja usprawnień produktu lub procesu
  • Reprezentowanie społeczność inżynierskiej w obszarze obsługi aftermarketowej
  • Zapewnienie zgodność dostawców i partnerów z normami klienta
  • Efektywna komunikacja z klientami w celu zapewnienia ciągłej i bezpiecznej eksploatacji oraz konserwacji sprzętu
  • Analiza napraw uszkodzeń lub modyfikacji strukturalnych w celu określenia odpowiednich warunków ”Jacking & Shoring”, w celu zapobiegania szkodom pobocznym i zapewnienia bezpiecznego środowiska pracy

Wymagania

  • Wykształcenie wyższe (tytuł zawodowy inżyniera)
  • Doświadczenie (min. 3 lata) z zakresu struktur samolotu, materiałów i ich adekwatności kryteriów projektowych i procesów zatwierdzania
  • Doświadczenie (min. 3 lata) zawodowe w obsłudze technicznej statków powietrznych
  • Rozwinięte umiejętności komunikacyjne z różnymi grupami interesariuszy
  • Bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie
  • Otwartość na wyjazdy służbowe

Mile widziane

  • Doświadczenie w pracy z liniami lotniczymi w zakresie obsługi technicznej samolotów
  • Umiejętności w zakresie czytania i zrozumienia modeli inżynierskich, rysunków, specyfikacji i różnych dokumentacji technicznych
  • Doświadczenie w analizowaniu projektów inżynierskich w celu opracowania rozwiązań dla niezgodności związanych z produktem/procesem produkcji lub aspektów technicznych w trakcie eksploatacji
  • Znajomość zasad projektowania strukturalnego podstawowych konstrukcji lotniczych (np. korozja, analiza naprężeń, statyka, wytrzymałość materiałów, charakterystyka materiałów i techniki naprawy)

Oferta

  • Stabilność zatrudnienia
  • Coroczną podwyżkę zależną od oceny rocznej danej osoby i wyników organizacji
  • Nagrody za indywidualne osiągnięcia, uzyskanie stopnia naukowego, publikacje oraz jubileuszowe
  • Rozwój zawodowy i atrakcyjne ścieżki kariery (inżynierska, badawcza, specjalistyczna, menedżerska)
  • Łączenie pracy zawodowej z życiem prywatnym dzięki elastycznym godzinom rozpoczęcia pracy i opcji hybrydowego czasu pracy
  • Dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i pasją przez ekspertów
  • Szkolenia podnoszące kompetencje inżynierskie, menedżerskie, specjalistyczne i językowe
  • Grupy sportowe: biegi i piłka nożna
  • Różnorodność i inkluzywność: 4% zatrudnionych to Baby Boomers, 18% zatrudnionych to Pokolenie X, 51% zatrudnionych to Pokolenie Y, 27% zatrudnionych to Pokolenie Z

Inżynier Konstruktor

Twój zakres obowiązków

  • Opracowywanie i dokumentacja wymagań konstrukcyjnych dla struktur samolotu
  • Rozwijanie i modyfikacja projektów struktur samolotu
  • Projektowanie komponentów z wykorzystaniem narzędzi do projektowania komputerowego 3D lub innych metod w celu zapewnienia dedykowanych instrukcji niezbędnych w całym cyklu życia produktu
  • Opracowywanie procedur badań oraz integracja wyników analiz i testów do weryfikacji systemów i komponentów pod kątem spełnienia wymagań i specyfikacji
  • Współpraca i koordynacja działań z dostawcami w obszarze rozwoju i produkcji
  • Opracowywanie strategii rozwoju nowych produktów

Wymagania

  • Wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: mechanika, lotnictwo lub kierunki pokrewne
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym pracę w międzynarodowym środowisku
  • Doświadczenie w opracowywaniu projektów koncepcyjnych, wstępnych i szczegółowych, w tym rysunków 2D i 3D w programach takich jak CAD/CAM (preferowany program CATIA V5)
  • Dobra znajomość zagadnień inżynierskich, takich jak budowa samolotu, materiałoznawstwo i kryteria projektowe
  • Dobra umiejętność czytania i interpretowania rysunków technicznych i specyfikacji według GD&T
  • 2 lata doświadczenia w projektowaniu mechanicznym i konstrukcyjnym oraz tworzeniu i modyfikacji modeli konstrukcyjnych
  • Umiejętność pracy zespołowej
  • Komunikatywność i rzetelność w działaniu
  • Kandydat/Kandydatka może zostać zobowiązany/zobowiązana do uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do pracy w ramach działalności gospodarczej w zakresie bezpieczeństwa na podstawie koncesji wojskowej (regulowanej ustawą z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym

Oferta

  • Stabilność zatrudnienia
  • Coroczną podwyżkę zależną od oceny rocznej danej osoby i wyników organizacji
  • Nagrody za indywidualne osiągnięcia, uzyskanie stopnia naukowego, publikacje oraz jubileuszowe
  • Rozwój zawodowy i atrakcyjne ścieżki kariery (inżynierska, badawcza, specjalistyczna, menedżerska)
  • Łączenie pracy zawodowej z życiem prywatnym dzięki elastycznym godzinom rozpoczęcia pracy i opcji hybrydowego czasu pracy
  • Dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i pasją przez ekspertów
  • Szkolenia podnoszące kompetencje inżynierskie, menedżerskie, specjalistyczne i językowe
  • Grupy sportowe: biegi i piłka nożna
  • Różnorodność i inkluzywność: 4% zatrudnionych to Baby Boomers, 18% zatrudnionych to Pokolenie X, 51% zatrudnionych to Pokolenie Y, 27% zatrudnionych to Pokolenie Z

Inżynier ds. Planowania Obsługi Statków Powietrznych

Twój zakres obowiązków

  • Realizowanie Optimized Maintenance Program (OMP) z wykorzystaniem z wiedzy technicznej, inżynieryjnej i lotniczej
  • Wykorzystywanie wiedzy z zakresu lotnictwa, inżynierii, programów obsługowych i statystyki do analizy danych obsługowych klienta w celu uzyskania maksymalnej wartości z jego programu obsługi, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa i niezawodności
  • Utrzymanie jakości technicznej w ramach Programów Planowej Obsługi Floty klienta strategicznego i polityki branży obsługowej; a także w ramach programów projektowania i certyfikacji klienta, zapewniając bezpieczeństwo i jakość produktów OMP
  • Wykorzystywanie najlepszych praktyk Boeinga w celu dostarczania dochodowych kontraktów dla OMP
  • Współpraca z kierownictwem oraz innymi członkami zespołu inżynierów OMP
  • Zapewnienie konstruktywnego wkładu technicznego w produkty OMP

Wymagania

  • Wykształcenie wyższe techniczne, preferowane kierunki: inżynieria produkcji, chemia, fizyka, matematyka, analiza danych lub informatyka
  • Znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację w międzynarodowym zespole
  • 2 lata doświadczenia w opracowywaniu programów obsługowych samolotów i/lub analizie utrzymania ruchu (Maintenance Steering Group – MSG-3)
  • Doświadczenie na stanowisku wymagającym silnych umiejętności analitycznych i rozwiązywania problemów
  • Doświadczenia jako inżynier ds. Obsługi Samolotów lub pokrewne inżynieryjne w branży lotniczej
  • Doświadczenie z zewnętrznymi narzędziami obsługowymi i inżynieryjnymi, takimi jak REDARS, MBF, Toolbox itp.
  • Doświadczenie z produktami i usługami Maintenance Program Engineering (MPE)
  • Doświadczenie z wymogami regulacyjnymi dotyczącymi konserwacji samolotów
  • Znajomość samolotów komercyjnych; procesów, polityki i kultury obsługowej, (np. przywrócenie do sprawności operacyjnej, standardowe obowiązki/odpowiedzialność, ograniczenia czasowe, dostępne zasoby)
  • Doświadczenie w stosowaniu analizy statystycznej

Oferta

  • Stabilność zatrudnienia
  • Coroczną podwyżkę zależną od oceny rocznej danej osoby i wyników organizacji
  • Nagrody za indywidualne osiągnięcia, uzyskanie stopnia naukowego, publikacje oraz jubileuszowe
  • Rozwój zawodowy i atrakcyjne ścieżki kariery (inżynierska, badawcza, specjalistyczna, menedżerska)
  • Łączenie pracy zawodowej z życiem prywatnym dzięki elastycznym godzinom rozpoczęcia pracy i opcji hybrydowego czasu pracy
  • Dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i pasją przez ekspertów
  • Szkolenia podnoszące kompetencje inżynierskie, menedżerskie, specjalistyczne i językowe
  • Grupy sportowe: biegi i piłka nożna
  • Różnorodność i inkluzywność: 4% zatrudnionych to Baby Boomers, 18% zatrudnionych to Pokolenie X, 51% zatrudnionych to Pokolenie Y, 27% zatrudnionych to Pokolenie Z

Inżynier Planowania Procesów Produkcyjnych

Twój zakres obowiązków

  • Planowanie i nadzorowanie procesu produkcji na podstawie wymagań technicznych oraz dostępnych materiałów z uwzględnieniem harmonogramów
  • Dobór materiałów i technologii produkcyjnych spełniających wymagania techniczne
  • Prowadzenie dokumentacji technicznej dla powierzonych projektów
  • Identyfikacja wymagań dotyczących oprzyrządowania i przetwarzania zamówień w oparciu o wymagania produkcyjne i konstrukcyjne
  • Gromadzenie i analiza danych w celu oceny jakości procesu produkcji poszczególnych części lub produktów
  • Współpraca z innymi zespołami inżynierskimi w celu przeprowadzenia procesu produkcji
  • Aktywne uczestnictwo w przeglądach – prezentowanie i recenzowanie wyników pracy
  • Bieżące rozwiązywaniu problemów związanych z produkcją

Wymagania

  • Wykształcenie wyższe z Inżynierii Produkcji i kierunków pokrewnych
  • Doświadczenie w pracy z systemami CAD
  • Dobra znajomość dokumentacji technicznej ASME
  • Umiejętność tworzenia i pracy z dokumentacją techniczną
  • Znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie, pozwalająca na pracę w międzynarodowym środowisku
  • Komunikatywność oraz umiejętność pracy w zespole
  • Zdolności analitycznego myślenia
  • Zaangażowanie oraz proaktywne podejście do rozwiązywania problemów

Mile widziane

  • Dobra Znajomość pakietu Microsoft (Excel, Word, Power Point, Project)
  • Doświadczenie w używaniu systemów PDM/PLM
  • Preferowane doświadczenie w pracy z systemem CATIA
  • Umiejętność zarządzania wymiarami i analizy tolerancji.
  • Podstawowa wiedza na temat uszczelniaczy, powłok i wykończeń materiałowych
  • Podstawowa wiedza z zakresu materiałoznawstwa

Oferta

  • Stabilność zatrudnienia
  • Coroczną podwyżkę zależną od oceny rocznej danej osoby i wyników organizacji
  • Nagrody za indywidualne osiągnięcia, uzyskanie stopnia naukowego, publikacje oraz jubileuszowe
  • Rozwój zawodowy i atrakcyjne ścieżki kariery (inżynierska, badawcza, specjalistyczna, menedżerska)
  • Łączenie pracy zawodowej z życiem prywatnym dzięki elastycznym godzinom rozpoczęcia pracy i opcji hybrydowego czasu pracy
  • Dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i pasją przez ekspertów
  • Szkolenia podnoszące kompetencje inżynierskie, menedżerskie, specjalistyczne i językowe
  • Grupy sportowe: biegi i piłka nożna
  • Różnorodność i inkluzywność: 4% zatrudnionych to Baby Boomers, 18% zatrudnionych to Pokolenie X, 51% zatrudnionych to Pokolenie Y, 27% zatrudnionych to Pokolenie Z

Szczegóły dotyczące poszczególnych ofert pracy można znaleźć na stronie pracuj.pl (wpisz „Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa”). Tam też możesz aplikować na konkretne stanowisko.

Idź do oryginalnego materiału