Praca. Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa to jedna z najnowocześniejszych placówek badawczych w Europie, działająca od 1926 roku.
Instytut współpracuje z czołowymi firmami lotniczymi, takimi jak GE Aerospace, Boeing, Airbus, czy Pratt & Whitney, oraz z branżą kosmiczną, w tym z Europejską Agencją Kosmiczną.
Główne obszary badań obejmują technologie lotnicze, kosmiczne i bezzałogowe, a także materiały kompozytowe, technologie przyrostowe, energetykę oraz teledetekcję. Instytut świadczy usługi dla przemysłu krajowego i międzynarodowego.
Oferty pracy: Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa / Rzeszów
Inżynier ds. Analiz Strukturalnych
Twój zakres obowiązków
- Wykonywanie analiz strukturalnych konstrukcji samolotów (płatowiec: skrzydło i kadłub) Analiza strukturalna obejmuje obliczenia obciążeń, analizy statyczne i zmęczeniowe
- Ocena integralności strukturalnej elementów samolotu dzięki klasycznych obliczeń ręcznych
- Generowanie dokumentacji (stress check notes) w celu raportowania wyników analiz niezbędnych do wsparcia procesów zatwierdzania i kwalifikacji
- Wsparcie produktów w eksploatacji, badanie awarii i analiza udoskonaleń. Opracowywanie napraw elementów płatowca
- Praca w ramach wytycznych organow nadzoru (FAA) w celu zagwarantowania bezpieczeństwa i zgodności z przepisami
- Reprezentowanie społeczność inżynierskiej w obszarze obslugi aftermarketowej
- Praca zgodna ze standardami technicznymi i koncentracja na dążeniu do doskonałości
- Planowanie i przeprowadzanie szczegółowej analizy strukturalnej (wytrzymałość statyczna, wytrzymałość /zmęczenie i tolerancja uszkodzeń)
- Opracowywanie nowych materiałów, metod, narzędzi wspierających przyszłe projekty
Wymagania
- Wykształcenie wyższe (tytuł zawodowy inżyniera) w dziedzinie mechaniki, lotnictwa lub pokrewnych dziedzin
- Doświadczenie zawodowe (min. 2 lata) w obszarze analiz strukturalnych
- Rozwinięta wiedza techniczna z zakresu adekwatności materiałów, diagramow ciała swobodnego, ścieżki obciążeń, obciążeń konstrukcyjnych oraz metody analizy strukturalnej
- Kompetencje w obszarze wytrzymałości materiałów (obliczenia manualne, metody analityczne)
- Wiedza na temat filozofii projektowania konstrukcji samolotów
- Doświadczenie w analizie strukturalnej metalowych konstrukcji płatowców
- Dobrze rozwinięte zdolności komunikacji (zarówno w mowie, jak i w piśmie) w języku polski oraz angielskim
- Otwartość na wyjazdy służbowe
Mile widziane
- Doświadczenie w analizie statycznej i zmęczeniowej
- Znajomość konstrukcji samolotów
- Wiedza dotycząca metody elementów skończonych
- Znajomość przepisów FAA (14 CFR część 25 i 26)
- Doświadczenie w pracy z systemami CAD/CAE (Catia, Nastran/ Patran)
Oferta
- Stabilność zatrudnienia
- Coroczną podwyżkę zależną od oceny rocznej danej osoby i wyników organizacji
- Nagrody za indywidualne osiągnięcia, uzyskanie stopnia naukowego, publikacje oraz jubileuszowe
- Rozwój zawodowy i atrakcyjne ścieżki kariery (inżynierska, badawcza, specjalistyczna, menedżerska)
- Łączenie pracy zawodowej z życiem prywatnym dzięki elastycznym godzinom rozpoczęcia pracy i opcji hybrydowego czasu pracy
- Dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i pasją przez ekspertów
- Szkolenia podnoszące kompetencje inżynierskie, menedżerskie, specjalistyczne i językowe
- Grupy sportowe: biegi i piłka nożna
- Różnorodność i inkluzywność: 4% zatrudnionych to Baby Boomers, 18% zatrudnionych to Pokolenie X, 51% zatrudnionych to Pokolenie Y, 27% zatrudnionych to Pokolenie Z
Inżynier – Serwis Płatowców / Recenzja Produktu
Twój zakres obowiązków
- Przyjmowanie zgłoszeń od linii lotniczych i podmiotów prowadzących naprawy w zakresie wsparcia technicznego dla samolotów i adresowanie ich oraz zapewnienie szybkiej i adekwatnej odpowiedzi, która spełnia zasadę: „Safety First”
- Dyspozycje napraw, opracowywanie planu napraw, dostarczanie instrukcji ”Jacking & Shoring” (zabezpieczania płatowca podczas naprawy), analizowanie zgłaszanych problemów pod kątem potencjalnych kwestii bezpieczeństwa, dostarczenie wytycznych No Technical Objection (NTO) dla lotów bez załogi lub testów w locie itp.
- Stosowanie obowiązujących zasad projektowania płatowców do oceny i rozwiązywania problemów związanych z produktem lub procesem w całym cyklu życia produktu
- Stosowanie zasad inżynierskich do badania kwestii technicznych, operacyjnych i jakościowych, które nie mogą być rozwiązane przez klienta, jak również projektowanie tymczasowych i stałych rozwiązań inżynierskich np. dyspozycji naprawy czy schematu naprawy
- Identyfikowanie dokumentów, analizowanie zgłoszonych problemów i komunikowanie odchyleń, które mogą mieć wpływ na założenia projektowe i bezpieczeństwo oraz proponowanie i zarządzanie rozwiązaniami
- Rozwijanie i implementacja usprawnień produktu lub procesu
- Reprezentowanie społeczność inżynierskiej w obszarze obsługi aftermarketowej
- Zapewnienie zgodność dostawców i partnerów z normami klienta
- Efektywna komunikacja z klientami w celu zapewnienia ciągłej i bezpiecznej eksploatacji oraz konserwacji sprzętu
- Analiza napraw uszkodzeń lub modyfikacji strukturalnych w celu określenia odpowiednich warunków ”Jacking & Shoring”, w celu zapobiegania szkodom pobocznym i zapewnienia bezpiecznego środowiska pracy
Wymagania
- Wykształcenie wyższe (tytuł zawodowy inżyniera)
- Doświadczenie (min. 3 lata) z zakresu struktur samolotu, materiałów i ich adekwatności kryteriów projektowych i procesów zatwierdzania
- Doświadczenie (min. 3 lata) zawodowe w obsłudze technicznej statków powietrznych
- Rozwinięte umiejętności komunikacyjne z różnymi grupami interesariuszy
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie
- Otwartość na wyjazdy służbowe
Mile widziane
- Doświadczenie w pracy z liniami lotniczymi w zakresie obsługi technicznej samolotów
- Umiejętności w zakresie czytania i zrozumienia modeli inżynierskich, rysunków, specyfikacji i różnych dokumentacji technicznych
- Doświadczenie w analizowaniu projektów inżynierskich w celu opracowania rozwiązań dla niezgodności związanych z produktem/procesem produkcji lub aspektów technicznych w trakcie eksploatacji
- Znajomość zasad projektowania strukturalnego podstawowych konstrukcji lotniczych (np. korozja, analiza naprężeń, statyka, wytrzymałość materiałów, charakterystyka materiałów i techniki naprawy)
Oferta
- Stabilność zatrudnienia
- Coroczną podwyżkę zależną od oceny rocznej danej osoby i wyników organizacji
- Nagrody za indywidualne osiągnięcia, uzyskanie stopnia naukowego, publikacje oraz jubileuszowe
- Rozwój zawodowy i atrakcyjne ścieżki kariery (inżynierska, badawcza, specjalistyczna, menedżerska)
- Łączenie pracy zawodowej z życiem prywatnym dzięki elastycznym godzinom rozpoczęcia pracy i opcji hybrydowego czasu pracy
- Dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i pasją przez ekspertów
- Szkolenia podnoszące kompetencje inżynierskie, menedżerskie, specjalistyczne i językowe
- Grupy sportowe: biegi i piłka nożna
- Różnorodność i inkluzywność: 4% zatrudnionych to Baby Boomers, 18% zatrudnionych to Pokolenie X, 51% zatrudnionych to Pokolenie Y, 27% zatrudnionych to Pokolenie Z
Inżynier Konstruktor
Twój zakres obowiązków
- Opracowywanie i dokumentacja wymagań konstrukcyjnych dla struktur samolotu
- Rozwijanie i modyfikacja projektów struktur samolotu
- Projektowanie komponentów z wykorzystaniem narzędzi do projektowania komputerowego 3D lub innych metod w celu zapewnienia dedykowanych instrukcji niezbędnych w całym cyklu życia produktu
- Opracowywanie procedur badań oraz integracja wyników analiz i testów do weryfikacji systemów i komponentów pod kątem spełnienia wymagań i specyfikacji
- Współpraca i koordynacja działań z dostawcami w obszarze rozwoju i produkcji
- Opracowywanie strategii rozwoju nowych produktów
Wymagania
- Wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: mechanika, lotnictwo lub kierunki pokrewne
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym pracę w międzynarodowym środowisku
- Doświadczenie w opracowywaniu projektów koncepcyjnych, wstępnych i szczegółowych, w tym rysunków 2D i 3D w programach takich jak CAD/CAM (preferowany program CATIA V5)
- Dobra znajomość zagadnień inżynierskich, takich jak budowa samolotu, materiałoznawstwo i kryteria projektowe
- Dobra umiejętność czytania i interpretowania rysunków technicznych i specyfikacji według GD&T
- 2 lata doświadczenia w projektowaniu mechanicznym i konstrukcyjnym oraz tworzeniu i modyfikacji modeli konstrukcyjnych
- Umiejętność pracy zespołowej
- Komunikatywność i rzetelność w działaniu
- Kandydat/Kandydatka może zostać zobowiązany/zobowiązana do uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do pracy w ramach działalności gospodarczej w zakresie bezpieczeństwa na podstawie koncesji wojskowej (regulowanej ustawą z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym
Oferta
- Stabilność zatrudnienia
- Coroczną podwyżkę zależną od oceny rocznej danej osoby i wyników organizacji
- Nagrody za indywidualne osiągnięcia, uzyskanie stopnia naukowego, publikacje oraz jubileuszowe
- Rozwój zawodowy i atrakcyjne ścieżki kariery (inżynierska, badawcza, specjalistyczna, menedżerska)
- Łączenie pracy zawodowej z życiem prywatnym dzięki elastycznym godzinom rozpoczęcia pracy i opcji hybrydowego czasu pracy
- Dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i pasją przez ekspertów
- Szkolenia podnoszące kompetencje inżynierskie, menedżerskie, specjalistyczne i językowe
- Grupy sportowe: biegi i piłka nożna
- Różnorodność i inkluzywność: 4% zatrudnionych to Baby Boomers, 18% zatrudnionych to Pokolenie X, 51% zatrudnionych to Pokolenie Y, 27% zatrudnionych to Pokolenie Z
Inżynier ds. Planowania Obsługi Statków Powietrznych
Twój zakres obowiązków
- Realizowanie Optimized Maintenance Program (OMP) z wykorzystaniem z wiedzy technicznej, inżynieryjnej i lotniczej
- Wykorzystywanie wiedzy z zakresu lotnictwa, inżynierii, programów obsługowych i statystyki do analizy danych obsługowych klienta w celu uzyskania maksymalnej wartości z jego programu obsługi, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa i niezawodności
- Utrzymanie jakości technicznej w ramach Programów Planowej Obsługi Floty klienta strategicznego i polityki branży obsługowej; a także w ramach programów projektowania i certyfikacji klienta, zapewniając bezpieczeństwo i jakość produktów OMP
- Wykorzystywanie najlepszych praktyk Boeinga w celu dostarczania dochodowych kontraktów dla OMP
- Współpraca z kierownictwem oraz innymi członkami zespołu inżynierów OMP
- Zapewnienie konstruktywnego wkładu technicznego w produkty OMP
Wymagania
- Wykształcenie wyższe techniczne, preferowane kierunki: inżynieria produkcji, chemia, fizyka, matematyka, analiza danych lub informatyka
- Znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację w międzynarodowym zespole
- 2 lata doświadczenia w opracowywaniu programów obsługowych samolotów i/lub analizie utrzymania ruchu (Maintenance Steering Group – MSG-3)
- Doświadczenie na stanowisku wymagającym silnych umiejętności analitycznych i rozwiązywania problemów
- Doświadczenia jako inżynier ds. Obsługi Samolotów lub pokrewne inżynieryjne w branży lotniczej
- Doświadczenie z zewnętrznymi narzędziami obsługowymi i inżynieryjnymi, takimi jak REDARS, MBF, Toolbox itp.
- Doświadczenie z produktami i usługami Maintenance Program Engineering (MPE)
- Doświadczenie z wymogami regulacyjnymi dotyczącymi konserwacji samolotów
- Znajomość samolotów komercyjnych; procesów, polityki i kultury obsługowej, (np. przywrócenie do sprawności operacyjnej, standardowe obowiązki/odpowiedzialność, ograniczenia czasowe, dostępne zasoby)
- Doświadczenie w stosowaniu analizy statystycznej
Oferta
- Stabilność zatrudnienia
- Coroczną podwyżkę zależną od oceny rocznej danej osoby i wyników organizacji
- Nagrody za indywidualne osiągnięcia, uzyskanie stopnia naukowego, publikacje oraz jubileuszowe
- Rozwój zawodowy i atrakcyjne ścieżki kariery (inżynierska, badawcza, specjalistyczna, menedżerska)
- Łączenie pracy zawodowej z życiem prywatnym dzięki elastycznym godzinom rozpoczęcia pracy i opcji hybrydowego czasu pracy
- Dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i pasją przez ekspertów
- Szkolenia podnoszące kompetencje inżynierskie, menedżerskie, specjalistyczne i językowe
- Grupy sportowe: biegi i piłka nożna
- Różnorodność i inkluzywność: 4% zatrudnionych to Baby Boomers, 18% zatrudnionych to Pokolenie X, 51% zatrudnionych to Pokolenie Y, 27% zatrudnionych to Pokolenie Z
Inżynier Planowania Procesów Produkcyjnych
Twój zakres obowiązków
- Planowanie i nadzorowanie procesu produkcji na podstawie wymagań technicznych oraz dostępnych materiałów z uwzględnieniem harmonogramów
- Dobór materiałów i technologii produkcyjnych spełniających wymagania techniczne
- Prowadzenie dokumentacji technicznej dla powierzonych projektów
- Identyfikacja wymagań dotyczących oprzyrządowania i przetwarzania zamówień w oparciu o wymagania produkcyjne i konstrukcyjne
- Gromadzenie i analiza danych w celu oceny jakości procesu produkcji poszczególnych części lub produktów
- Współpraca z innymi zespołami inżynierskimi w celu przeprowadzenia procesu produkcji
- Aktywne uczestnictwo w przeglądach – prezentowanie i recenzowanie wyników pracy
- Bieżące rozwiązywaniu problemów związanych z produkcją
Wymagania
- Wykształcenie wyższe z Inżynierii Produkcji i kierunków pokrewnych
- Doświadczenie w pracy z systemami CAD
- Dobra znajomość dokumentacji technicznej ASME
- Umiejętność tworzenia i pracy z dokumentacją techniczną
- Znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie, pozwalająca na pracę w międzynarodowym środowisku
- Komunikatywność oraz umiejętność pracy w zespole
- Zdolności analitycznego myślenia
- Zaangażowanie oraz proaktywne podejście do rozwiązywania problemów
Mile widziane
- Dobra Znajomość pakietu Microsoft (Excel, Word, Power Point, Project)
- Doświadczenie w używaniu systemów PDM/PLM
- Preferowane doświadczenie w pracy z systemem CATIA
- Umiejętność zarządzania wymiarami i analizy tolerancji.
- Podstawowa wiedza na temat uszczelniaczy, powłok i wykończeń materiałowych
- Podstawowa wiedza z zakresu materiałoznawstwa
Oferta
- Stabilność zatrudnienia
- Coroczną podwyżkę zależną od oceny rocznej danej osoby i wyników organizacji
- Nagrody za indywidualne osiągnięcia, uzyskanie stopnia naukowego, publikacje oraz jubileuszowe
- Rozwój zawodowy i atrakcyjne ścieżki kariery (inżynierska, badawcza, specjalistyczna, menedżerska)
- Łączenie pracy zawodowej z życiem prywatnym dzięki elastycznym godzinom rozpoczęcia pracy i opcji hybrydowego czasu pracy
- Dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i pasją przez ekspertów
- Szkolenia podnoszące kompetencje inżynierskie, menedżerskie, specjalistyczne i językowe
- Grupy sportowe: biegi i piłka nożna
- Różnorodność i inkluzywność: 4% zatrudnionych to Baby Boomers, 18% zatrudnionych to Pokolenie X, 51% zatrudnionych to Pokolenie Y, 27% zatrudnionych to Pokolenie Z
Szczegóły dotyczące poszczególnych ofert pracy można znaleźć na stronie pracuj.pl (wpisz „Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa”). Tam też możesz aplikować na konkretne stanowisko.