Sieć współpracy i samokształcenia w SCWEW

ore.edu.pl 2 dni temu

Działania SCWEW, skoncentrowane na wspieraniu kadry przedszkoli i szkół ogólnodostępnych w pracy ze zróżnicowaną grupą lub klasą, są prowadzone także poprzez sieć współpracy i samokształcenia.

Na II etapie realizacji grantu specjalistyczne centrum przystępuje do utworzenia sieci współpracy i samokształcenia. Jest ona przeznaczona dla dyrektorów, nauczycieli oraz specjalistów przedszkoli i szkół ogólnodostępnych. Ma na celu podniesienie kompetencji w zakresie wykorzystywania zasobów wypożyczalni w pracy z grupą lub klasą zróżnicowaną oraz użytkowania sprzętu specjalistycznego, technologii asystujących i pomocy dydaktycznych.

Sieciowanie to forma budowania relacji, aktywnego uczestnictwa w dzieleniu się wiedzą i zasobami, refleksja nad warsztatem pracy, ale też nabywanie nowych umiejętności i ich doskonalenie. To pomost łączący środowisko edukacyjne, dlatego stanowi istotny element działań SCWEW.

Funkcjonowanie sieci należy zacząć od planowania. W dokumencie określającym zasady i zakres jej działalności warto uwzględnić m.in.:

  • Cel: podnoszenie kompetencji kadry w określonym zakresie.
  • Odbiorców.
  • Efekty: wdrażanie rozwiązań z określonego zakresu, poprawa jakości pracy nauczycieli z uczniami o zróżnicowanych potrzebach z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i sprzętu specjalistycznego.
  • Zasady komunikacji.
  • Formy realizacji: online, stacjonarnie, hybrydowo, zasoby sieci.
  • Harmonogram: okres realizacji, częstotliwość i czas spotkań.
  • Ewaluację.

Po utworzeniu sieci w II etapie specjalistyczne centrum będzie kontynuować to zadanie w III i IV etapie w ramach realizacji przedsięwzięcia grantowego.

SCWEW-owa sieć to nie tylko działanie ukierunkowane na dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z kadrą placówek ogólnodostępnych, ale także upowszechnianie dobrych praktyk i działań innowacyjnych. To fundament efektywnego wsparcia dla kadry przedszkoli i szkół ogólnodostępnych. Dzięki niej nauczyciele i specjaliści mogą nie tylko doskonalić swoje kompetencje, ale także budować partnerskie relacje, które są niezbędne do tworzenia włączającego środowiska edukacyjnego dla wszystkich dzieci i uczniów. Sieciowanie to jedno z działań, które wzmacnia społeczność edukacyjną i przyczynia się do budowania spójnego systemu wsparcia.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #SCWEW #ORE

Idź do oryginalnego materiału