Sprawdź, jak zmniejszyć rachunki

strefamiast.pl 20 godzin temu
Zdjęcie: Jak ograniczyć zużycie wody i energii? Informuje o tym kampania społeczna „Oszczędź sobie!” przygotowana przez urząd miasta i dwie krakowskie uczelnie.


Jak ograniczyć zużycie wody i energii? Informuje o tym kampania społeczna „Oszczędź sobie!” przygotowana przez urząd miasta i dwie krakowskie uczelnie.

Podczas kolejnej już, majowej, odsłony kampanii Urząd Miasta Krakowa, Uniwersytet Ekonomiczny i Akademia Sztuk Pięknych wspólnie zachęcają krakowian do zwracania uwagi na codzienne czynności. Skorzysta na tym planeta i nasz portfel.

Kampania wystartowała 11 kwietnia. Na stronie krakow.pl i w miejskiej przestrzeni prezentowane są plakaty przygotowane przez studentów. Wszystkie powstały w Pracowni Projektowania Komunikacji Wizualnej Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Co miesiąc pokazywane są prace kolejnego laureata, którego wyróżniło konkursowe jury. W maju są to plakaty Klaudii Chodury, studentki Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych.

– To wyjątkowy projekt, ponieważ jego każda miesięczna odsłona różni się od poprzednich. Pozwala to dotrzeć do szerszego grona odbiorców i poruszyć różnorodne aspekty oszczędzania. W mojej koncepcji skupiłam się na wzmacnianiu w ludziach poczucia odpowiedzialności za siebie, innych i naszą planetę – mówi Klaudia Chodura.

Na wykonanych przez młodą projektantkę plakatach można zobaczyć codzienne czynności przedstawione z perspektywy osoby, która je wykonuje.

– W ten sposób chciałam zwiększyć u odbiorców poczucie odpowiedzialności za skutki ich zachowań. Chciałam, aby grafika była prosta i czytelna, dzięki czemu przekaz jest zrozumiały – wyjaśnia studentka ASP. – Hasło przewodnie kampanii nawiązuje do świadomości ekologicznej młodych ludzi. Przykuwa uwagę, przy okazji zachowując oczywiste skojarzenie z oszczędnościami finansowymi, które uznałam za argument trafiający do osób o mniejszej wrażliwości.

Każdy plakat zawiera krótką notkę z faktami uzasadniającymi główne hasło. Jak zaznacza projektantka, pomysł na nie wziął się stąd, iż młodzi chętnie poszerzają swoją wiedzę i lubią opierać decyzje na rzetelnych informacjach. Dlatego taki komentarz nie tylko wzmacnia przekaz, ale sprawia, iż kampania nie jest jedynie apelem, ale także zachętą do przemyślanych decyzji.

Idź do oryginalnego materiału