1) samodzielnie zarządzać swoim czasem i pracą, co rozwija ich umiejętności organizacyjne i odpowiedzialność,
2) dzięki różnorodnym zadaniom, uczniowie mają okazję do twórczego myślenia i poszukiwania niestandardowych rozwiązań,
3) praca w grupach na stacjach zadaniowych wymaga współpracy i komunikacji, co rozwija umiejętności interpersonalne i zdolność do pracy zespołowej,
4) uczniowie są zachęcani do analizowania problemów i podejmowania decyzji, co rozwija ich umiejętności krytycznego myślenia,
5) praca w różnych stacjach zadaniowych wymaga elastyczności i umiejętności dostosowywania się do nowych sytuacji i zadań,
6) różnorodność zadań i możliwość wyboru stacji zwiększa zaangażowanie i motywację uczniów do nauki.
Z tego powodu wspomniana metoda jest ceniona przeze mnie i lubiana przez moich uczniów.
Na zakończenie omawiania lektury ,,Chłopcy z Placu Broni" przygotowałam dla moich czwartoklasistów zadania na poszczególne stacje. Uczniowie będą pracowali w grupach losowo dobranych. Stacji zadaniowych będzie osiem, a na nich zadania o różnym stopniu trudności. Na poszczególnych stacjach uczniowie wykażą się wiedzą o lekcjach w Akademii, zaprezentują bohaterów lektury, uporządkują wydarzenia, powiążą rekwizyty z wydarzeniami i postaciami itp. Karty uczniowie wkleją do zeszytów lektur, które moi uczniowie prowadzą od klasy czwartej. Lekturowniki, bo tak je nazywamy, są formatu A4.
Oczywiście, trzeba przygotować karty z poleceniami dla wszystkich uczniów.
Uwaga! Zadania można też wykorzystać jako karty pracy na poszczególne lekcje. Polecam :)
Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.
Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.
https://www.facebook.com/wszkole/