Pierwsze dni września, a potem października to zwykle czas, w którym przed Punktami Obsługi Klienta ZTM ustawiają się kolejki. Szczególnie w tym drugim miesiącu, gdy nowi studenci rozpoczynają życie w Poznaniu i odbierają legitymacje.
To właśnie wtedy mogą zapisać na nich bilety miesięczne czy okresowe, dzięki czemu w wygodny sposób mogą poruszać się po mieście. O ile ich starsi koledzy i koleżanki, którzy mają zapisane ulgi i uprawnienia, mogą wykupić je np. online, to w przypadku nowych kart konieczne jest osobiste stawienie się w punkcie.
Tegoroczny rok akademicki rozpoczął się w poniedziałek, 2 października i niemal od razu zaczęły tworzyć się kolejki przed Punktami Obsługi Klienta. Największe widoczne były na os. Sobieskiego, tuż przy kampusie Morasko, a także na Rondzie Rataje, które nie tylko jest miejscem blisko Politechniki Poznańskiej, ale także rejonem, w którym wielu studentów innych uczelni wynajmuje lokale w mieście.
W przypadku drugiej lokalizacji, część klientów skarżyła się, iż uruchomiono jedynie jedną kasę, choć w wyremontowanym budynku dworca na Ratajach dostępnych jest ich więcej. Jak poinformowali nas czytelnicy, w godzinach popołudniowych, by dotrzeć do „okienka” trzeba było czekać choćby ponad godzinę.
Zwiększonego ruchu w punktach można spodziewać się przez najbliższych kilka dni.