Studenci pielęgniarstwa II roku (II stopień) na uniwersytecie Medycznym w Białymstoku na zajęciach z wielokulturowości w medycynie grają w gry planszowe. Co więcej, robią to na oceny i zaliczenie. Granie w planszówki w ramach zaliczenia przedmiotu to pomysł dr. Andrzeja Guzowskiego, adiunkta w Zakładzie Zintegrowanej Opieki Medycznej UMB. Zadanie brzmiało: przygotuj grę "7 uczuć", czyli opowieść o pacjencie "niechcianym" w systemie ochrony zdrowia i o tym, jak może się czuć na każdym etapie swojego kontaktu z systemem lecznictwa. Wbrew pozorom przygotowanie takiej gry jest dużo trudniejsze niż typowe nauczenie się teorii na pamięć - tłumaczy dr Guzowski. - Potrzebna jest ogromna wiedza z danego zagadnienia, umiejętność jej zastosowania w praktyce i kreatywność, by ją wykorzystać do stworzenia gry. To się później przyda w codziennej pracy, kiedy ta kreatywność podczas spotkań z pacjentem, jest czasami wręcz niezbędna. Wielokulturowość w medycynie to przedmiot traktujący o wszelkich "innościach". Wiemy, jak się zachować, kiedy pacjent jest z naszego kręgu kulturowe