TEMATYKA TYGODNIOWA:
Tydzień 1: Nowy rok. (07.01.-10.01.2025)
Tydzień 2: Bale w karnawale. (13.-17.01.2025)
Tydzień 3: Święto babci i dziadka. (20.-24.01.2025)
Tydzień 4: Zimowa olimpiada. (27.-31.01.2025)
Umiejętności dziecka:
- Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi
- Skutecznie się komunikuje, współpracuje z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych
- Formułuje i wyraża sądy na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń
- Opowiada o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji
- Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
- Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania
- Rozumie żarty językowe, dostrzega żarty sytuacyjne
- Wykonuje eksperymenty językowe, tworzy rymy
- Recytuje wiersz, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie
- Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y
w, W, ł, Ł, z, Z, k, K
- Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach
- Interesuje się czytaniem, czyta samodzielnie proste wyrazy
- Wykonuje własne eksperymenty graficzne, doskonali umiejętności grafomotoryczne
- Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6
- Przelicza elementy, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
- Segreguje przedmioty i klasyfikuje je według różnych kryteriów, dzieli elementy na zbiory
- Koduje i dekoduje znaki oraz symbole, wykonuje różne ćwiczenia związane z kodowaniem
- Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających, wykazuje poczucie rytmu
- Śpiewa piosenki i gra na instrumentach
- Wyraża swoje rozumienie świata dzięki intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki
- Wypowiada się dzięki różnych technik plastyczno-technicznych
- Przetwarza tekst na obraz graficzny i odwrotnie
- Konstruuje modele przestrzenne, buduje z materiału naturalnego
- Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja; wyciąga wnioski
- Interesuje się przyrodą wysokogórską, rozpoznaje krajobrazy i zwierzęta w Tatrach
- Troszczy się o środowisko przyrodnicze; wie, jak segregować śmieci
- Przyporządkowuje zmiany zachodzące w przyrodzie do odpowiednich pór roku
- Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy
- Odczytuje pełne godziny na zegarze, poznaje różne urządzenia do pomiaru czasu
- Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych
- Uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała
Nauczymy się piosenki pt. „Zegar”:
1. U mojej babci bardzo stary zegar
wisi w rogu, na ścianie.
I w dzień, i w nocy słychać w całym domu
równiuteńkie tykanie.
Tik-tak! Tik-tak!
Tik-tak! Tik-tak!
Równiuteńkie tykanie. /2x
2. A w tym zegarze kukułeczka mieszka.
Gdy jest pełna godzina,
otwiera okienko, zamacha skrzydełkiem
i kukać głośno zaczyna.
Ku-ku! Ku-ku!
Ku-ku! Ku-ku!
Kukać głośno zaczyna. /2x
Nauczymy się wierszyka pt. „Moje uczucia”:
Gdy jestem wesoły, śpiewam i skaczę.
Gdy jest mi smutno, siedzę i płaczę.
Kiedy się złoszczę, pięści zaciskam.
Kiedy się boję, w kącik się wciskam.
Uczucia co dzień przeróżne mamy
I całym sobą je wyrażamy.