STYCZEŃ 2025- ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

ppw.edu.pl 3 tygodni temu

TEMATYKA TYGODNIOWA:

Tydzień 1: Nowy rok. (07.01.-10.01.2025)

Tydzień 2: Bale w karnawale. (13.-17.01.2025)

Tydzień 3: Święto babci i dziadka. (20.-24.01.2025)

Tydzień 4: Zimowa olimpiada. (27.-31.01.2025)

Umiejętności dziecka:

  • Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi
  • Skutecznie się komunikuje, współpracuje z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych
  • Formułuje i wyraża sądy na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń
  • Opowiada o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji
  • Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
  • Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania
  • Rozumie żarty językowe, dostrzega żarty sytuacyjne
  • Wykonuje eksperymenty językowe, tworzy rymy
  • Recytuje wiersz, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y

w, W, ł, Ł, z, Z, k, K

  • Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach
  • Interesuje się czytaniem, czyta samodzielnie proste wyrazy
  • Wykonuje własne eksperymenty graficzne, doskonali umiejętności grafomotoryczne
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Przelicza elementy, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
  • Segreguje przedmioty i klasyfikuje je według różnych kryteriów, dzieli elementy na zbiory
  • Koduje i dekoduje znaki oraz symbole, wykonuje różne ćwiczenia związane z kodowaniem
  • Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających, wykazuje poczucie rytmu
  • Śpiewa piosenki i gra na instrumentach
  • Wyraża swoje rozumienie świata dzięki intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki
  • Wypowiada się dzięki różnych technik plastyczno-technicznych
  • Przetwarza tekst na obraz graficzny i odwrotnie
  • Konstruuje modele przestrzenne, buduje z materiału naturalnego
  • Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja; wyciąga wnioski
  • Interesuje się przyrodą wysokogórską, rozpoznaje krajobrazy i zwierzęta w Tatrach
  • Troszczy się o środowisko przyrodnicze; wie, jak segregować śmieci
  • Przyporządkowuje zmiany zachodzące w przyrodzie do odpowiednich pór roku
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy
  • Odczytuje pełne godziny na zegarze, poznaje różne urządzenia do pomiaru czasu
  • Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych
  • Uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała

Nauczymy się piosenki pt. „Zegar”:

1. U mojej babci bardzo stary zegar
wisi w rogu, na ścianie.
I w dzień, i w nocy słychać w całym domu
równiuteńkie tykanie.

Tik-tak! Tik-tak!
Tik-tak! Tik-tak!
Równiuteńkie tykanie. /2x

2. A w tym zegarze kukułeczka mieszka.
Gdy jest pełna godzina,
otwiera okienko, zamacha skrzydełkiem
i kukać głośno zaczyna.

Ku-ku! Ku-ku!
Ku-ku! Ku-ku!
Kukać głośno zaczyna. /2x

Nauczymy się wierszyka pt. „Moje uczucia”:

Gdy jestem wesoły, śpiewam i skaczę.

Gdy jest mi smutno, siedzę i płaczę.

Kiedy się złoszczę, pięści zaciskam.

Kiedy się boję, w kącik się wciskam.

Uczucia co dzień przeróżne mamy

I całym sobą je wyrażamy.

Idź do oryginalnego materiału