Dzisiaj przeprowadziliśmy zajęcia poświęcone emocjom związanym z użytkowaniem internetu, korzystając z przygotowanej wcześniej karty pracy. Była to lekcja, która nie tylko pobudziła uczniów do refleksji nad ich codziennymi doświadczeniami online, ale również dostarczyła wartościowych wniosków na temat wpływu technologii na samopoczucie.
Na początku zajęć uczniowie wypełnili ankietę, w której mieli za zadanie przypisać emocje do różnych sytuacji związanych z użytkowaniem internetu. Pytań było wiele, od prostych typu: „Jakie emocje towarzyszą Ci najczęściej podczas korzystania z internetu?”, po bardziej skomplikowane, które wymagały opisania konkretnych doświadczeń, zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych.
Walory zajęć:
1)Uczniowie zyskali większą świadomość swoich emocji związanych z użytkowaniem internetu. Analizowanie własnych doświadczeń pomogło im zidentyfikować, w jakich sytuacjach czują się dobrze, a kiedy internet wpływa na nich negatywnie.
2) Dzięki pytaniom dotyczącym strategii radzenia sobie z negatywnymi emocjami, uczniowie mieli okazję zastanowić się nad swoimi nawykami online i sposobami na minimalizowanie stresu oraz frustracji.
3) Dyskusje na temat wyników ankiety pobudziły uczniów do krytycznego myślenia. Analiza różnych odpowiedzi pozwoliła na zrozumienie, jak różne osoby mogą inaczej reagować na te same bodźce.
4) Jednym z zadań było stworzenie tygodniowego planu, który pomoże lepiej zarządzać czasem online oraz zminimalizować negatywne emocje. To ćwiczenie dało uczniom konkretne narzędzie do wprowadzania pozytywnych zmian w swoim codziennym życiu.
5) Wykorzystanie ankiety sprawiło, iż lekcja była bardziej interaktywna. Uczniowie nie tylko biernie słuchali, ale aktywnie uczestniczyli w tworzeniu treści lekcji, co zwiększyło ich zaangażowanie i zainteresowanie tematem.
6) Podczas analizy wyników ankiety i dyskusji nad nimi, uczniowie mogli lepiej zrozumieć uczucia i doświadczenia swoich rówieśników. To wzmocniło poczucie wspólnoty i empatii w klasie, budując atmosferę wzajemnego zrozumienia i wsparcia.
7) Lekcja ta wzbogaciła wiedzę uczniów na temat wpływu internetu na emocje i zdrowie psychiczne. Dzięki temu uczniowie są teraz lepiej przygotowani do świadomego i odpowiedzialnego korzystania z technologii.
Zajęcia o emocjach związanych z użytkowaniem internetu okazały się niezwykle wartościowe. Uczniowie nie tylko zrozumieli, jak internet wpływa na ich samopoczucie, ale także dowiedzieli się, jak lepiej zarządzać czasem spędzonym online. Wspólna analiza wyników ankiety i dyskusje na ten temat wzmocniły poczucie wspólnoty i empatii w klasie, a także wyposażyły uczniów w umiejętności, które będą dla nich cenne w codziennym życiu.
Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.
Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.
https://www.facebook.com/wszkole/