Hej, kolęda, kolęda!
Przedświąteczny tydzień sprawia, iż uczniowie czują już atmosferę świąt i leniwie pisząc notatki, zadają uwielbiane przez nauczycieli pytanie: „A może coś świątecznego zrobimy?”
„Przyznam szczerze, iż czekam z utęsknieniem na ten czas, kiedy tradycji stanie się zadość i to pytanie padnie, albowiem wtedy już na 100 % wiadomo, iż święta blisko … – mówi p. Kowalczuk, autorka innowacji „Język polski w ruchu” .
Uczniowie klas V-VIII wyszli poza ławki i w ruchu zmagali się z polonistycznymi zadaniami o świętach. Drużynowo i indywidualnie. Była gwiezdna ortografia, choinkowy łańcuch prawda/fałsz, wyścig drużyn na 100 pytań o święta i … groch z kapustą, czyli dokończ zdanie; a na koniec głuchy telefon z życzeniami świątecznymi.
Dynamicznie, świątecznie i twórczo. Lekcja, a nie lekcja…
I o to chodziło!










