Światowy Dzień Dzikiej Przyrody (Metodyczne inspiracje z wykorzystaniem Zestawów Narzędzi Edukacyjnych)

ore.edu.pl 1 tydzień temu

3 marca obchodziliśmy Światowy Dzień Dzikiej Przyrody, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych w 2013 roku. Tego dnia została podpisana Konwencja o międzynarodowym handlu gatunkami dzikiej fauny i flory zagrożonymi wyginięciem (CITES). Przy tej okazji warto zwrócić uwagę na piękno i różnorodność dzikiej fauny i flory oraz na pilną potrzebę ich ochrony.

Doskonałym sposobem będzie realizacja interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego do geografii dla II etapu edukacyjnego pt. „Dlaczego ekolodzy protestują przeciwko wycince lasów w Amazonii?” autorstwa Blandyny Zajdler. Lasy tropikalne Amazonii, często nazywane „zielonymi płucami Ziemi”, są jednym z najbardziej zagrożonych ekosystemów na świecie. Ich znaczenie dla globalnego ekosystemu jest niezwykle istotne. Jednak aby zachować tę unikatową formację roślinną, stajemy w obliczu wielu poważnych wyzwań. Dzięki projektowi uczniowie nie tylko dowiedzą się, jak ważna jest ochrona lasów Amazonii, ale także zastanowią się nad naszą rolą w ochronie środowiska. Zachęcamy do skorzystania z tego scenariusza, aby wraz z uczniami odkryć piękno i znaczenie dzikiej przyrody oraz dołączyć do globalnych wysiłków na rzecz jej ochrony.

Załączniki:

  • Dzień Dzikiej Przyrody WWD
    Wielkość pliku: 540 KB

#FunduszeEuropejskie

Idź do oryginalnego materiału