
Z niedawno opublikowanego raportu branżowego wynika, iż 12,1% konsumentów twierdzi, iż skorzystało już z systemu kaucyjnego. Wydaje się to mało prawdopodobne, bo w sprzedaży pozostało kilka opakowań zwrotnych. Niewiedza może wynikać z niedostatecznej akcji informacyjnej dotyczącej zasad samego zwrotu ww. opakowań. Zdaniem autorów raportu, wiele osób nie wie, iż zwrot kaucji dotyczy tylko oznaczonych opakowań i w niektórych sklepach nie pozostało możliwy. Według ekspertów, edukacja konsumentów w tym zakresie będzie kluczowa dla skutecznego funkcjonowania systemu oraz osiągnięcia założonych przez ustawodawcę celów. Jak wynika z raportu (autorstwa UCE Research i Shopfully), 12,1% dorosłych konsumentów informuje, iż już skorzystało z niedawno wprowadzonego systemu kaucyjnego. Jednak, zdaniem ekspertów, te deklaracje wydają się zawyżone, bo na rynku aktualnie nie ma jeszcze zbyt wielu opakowań kaucyjnych. Problem może tkwić w niedostatecznej wiedzy Polaków. Potwierdzać to może fakt, iż w badaniu, zrealizowanym w lipcu br. dla branżowego portalu o handlu, ponad 13% konsumentów twierdziło, iż system kaucyjny już działa, a blisko 52% nic kompletnie na ten temat nie wiedziało, choć w tamtym czasie w mediach już sporo o tym się mówiło. Część sieci handlowych organizowała akcje promocyjne, w ramach których zachęcano klientów do przynoszenia butelek. Miało ich to oswoić z nowymi zasadami. Jednak Polacy mogli potraktować wzięcie udziału w takiej akcji jako skorzystanie z systemu. – Do końca 2025 roku trwa okres przejściowy i na półkach pozostało kilka opakowań objętych systemem









