Szkockie uniwersytety prowadzą cyfrowe bliźniacze centrum transportu

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Uniwersytet Heriot-Watt i Uniwersytet w Glasgow wspierają inicjatywę o wartości 46 mln funtów, której celem jest badanie wykorzystania cyfrowe bliźniaki w celu dekarbonizacji brytyjskiego systemu transportowego.

Finansowane przez Radę ds. Badań Inżynieryjnych i Fizycznych (EPSRC) UKRI, przy inwestycji w wysokości 26 mln funtów od 67 partnerów, nowe centrum badawcze o nazwie TransiT Hub bada, w jaki sposób można wdrożyć cyfrowe bliźniaki zrozumieć jak systemy transportowe – od dróg i kolei po powietrze i morze – mogą zostać zdekarbonizowane. Hub będzie również współpracować z grupami pasażerów, aby użytkownicy transportu mogli pomóc badaczom w modelowaniu ludzkich zachowań i wyborów w zakresie podróży.

Współdyrektor TransiT, Phil Greening, profesor na Uniwersytecie Heriot-Watt, powiedział: „Jeśli Wielka Brytania ma spełnić swoje zobowiązania dotyczące redukcji emisji dwutlenku węgla, musimy przeprowadzić nasze eksperymenty cyfrowo. Musimy zaprojektować przyszły system transportowy i zoptymalizować przejście do niego”.

Współdyrektor TransiT David Flynn, profesor na University of Glasgow, powiedział: „Dla projektantów i inżynierów dzisiaj trudno jest docenić perspektywę obywateli z problemami z mobilnością i to, czego doświadczają podczas całej podróży. jeżeli potrafimy stworzyć i osadzić nowe zasady projektowania, możemy zidentyfikować sprawiedliwe ścieżki do dekarbonizacji”.

Współpraca między uniwersytetami a partnerami przemysłowymi, wśród których znajdują się operatorzy transportu, organy regulacyjne, producenci pojazdów, firmy technologiczne i dostawcy energii, jest uważana za jedno z największych konsorcjów transportowych tego typu.

Minister transportu Mike Kane powiedział: „Cyfrowe partnerstwo to potężna technologia, która może pomóc nam zintegrować sieci transportowe, poprawić wydajność i zapewnić bardziej ekologiczny transport dla wszystkich”.

Cyfrowe bliźniaki będą wykorzystywane do zbierania danych w czasie rzeczywistym dzięki czujników podłączonych do infrastruktury drogowej, kolejowej i żeglugowej. Dane do budowy cyfrowych bliźniaków będą pochodzić od partnerów branżowych TransiT i będą obejmować liczbę i typ pojazdów, rodzaje paliwa, rozmiary ładunków oraz długość i częstotliwość tras.

Następnie dane zostaną przeanalizowane w celu przetestowania i udoskonalenia różnych scenariuszy dzięki cyfrowego bliźniaka, którego można użyć do wprowadzania zmian w świecie fizycznym w czasie niemal rzeczywistym.

Na przykład kierowcy mogliby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, gdyby cyfrowe znaki drogowe były aktualizowane o informacje w czasie rzeczywistym na temat najkrótszej drogi wyjścia z korków. Naukowcy planują również użyć cyfrowych bliźniaków, aby przetestować, jak będą działać części przyszłego systemu transportu bezemisyjnego, takie jak elektryczne systemy drogowe i paliwa alternatywne.

Feryal Clark, minister ds. sztucznej inteligencji i rządu cyfrowego, powiedział: „Widzimy przyszłość technologii dla Brytyjczyków, która wzbogaca i poprawia ich życie. Badania, które TransiT będzie teraz przeprowadzać, są doskonałym przykładem tego, jak wspieramy najnowocześniejsze innowacje, aby ta wizja stała się rzeczywistością”.

TransiT dostarczy również plan działania, jak cyfrowe bliźniaki mogą umożliwić innym sektorom aby dokonać transformacyjnej zmiany, umożliwiając jednocześnie decydentom badanie konsekwencji decyzji w szerokim zakresie scenariuszy.

Przewodnicząca zarządu EPSRC, Charlotte Deane, powiedziała: „Cyfrowe bliźniaki oferują ogromną szansę na dekarbonizację naszych sieci transportowych poprzez szybsze testowanie potencjalnego wpływu zmian, obniżanie kosztów i pomaganie nam w projektowaniu potrzebnych nam sieci transportowych, kiedy ich potrzebujemy”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału