„Szkoła odporna na kryzys” – film, wykłady i dyskusja

powiat.poznan.pl 4 godzin temu

„Szkoła odporna na kryzys. Resilience edukacyjna jako fundament zdrowia psychicznego uczniów i nauczycieli” – taki tytuł nosiła konferencja w ramach powiatowego projektu z zakresu wsparcia psychospołecznego „Porozmawiajmy”.

– To ważna inicjatywa, ponieważ dotyczy młodych ludzi i problemów z zakresu zdrowia psychicznego, z którymi mamy coraz częściej do czynienia, zwłaszcza po okresie pandemii. Program, którego mamy teraz czwartą edycję, skierowany jest do szerokiego kręgu odbiorców – do uczniów, ich rodziców, nauczycieli. Zaproszenie do udziału w konferencji otrzymali także między innymi przedstawiciele rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych – mówiła Elżbieta Nawrocka, członek Zarządu Powiatu w Poznaniu.

Realizatorem projektu jest Fundacja Ciszum. – W konferencji bierze udział ponad 140 osób. Rozmawiamy przede wszystkim o odporności uczniów i nauczycieli na różnego rodzaju kryzysy, które ich dotykają, o wyzwaniach, przed którymi stoi współczesna szkoła – podkreślała Magdalena Nowojska, prezes Fundacji. Spotkanie, które odbyło się w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu rozpoczęła projekcja filmu dokumentalnego „Resilience: The Biology of Stress and the Science of Hope” w reżyserii Jamesa Redforda.

– Jestem pod wrażeniem koncepcji konferencji, która już w samym tytule stawia dwa podmioty – nauczycieli i dzieci, wydobywając pewną praktykę zagrożeń, kryzysów, ale też budowania odporności. W tytule konferencji występuje również szkoła, jako pewien ekosystem. Jestem przekonany, iż takie spotkania i wymiana doświadczeń są bardzo potrzebne – zapewniał dr Marek Chojnacki z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, który był nie tylko prelegentem, ale również prowadził panel dyskusyjny.

Swój wykład wygłosił również dr Marek Smulczyk z Uniwersytetu Warszawskiego. – To ważne, żeby w systemie szkolnym wspierać uczniów w codziennym funkcjonowaniu. Nie tylko poprzez ciepłe słowa otuchy, ale również poprzez wskazywanie im strategii radzenia sobie z problemami, pokazania im jak można spojrzeć na daną sytuację z innej strony, i jak zarządzać swoimi emocjami. To ważne, aby cały system szkolny, we współpracy z rodzicami, działał w tym kierunku – mówił prelegent.

Idź do oryginalnego materiału