Szkoła Podstawowa w Podłopieniu realizuje projekt DigiGap. Udział w spotkaniu planarnym w Rumunii

tymbark.in 6 godzin temu

W dniach 1-2 lipca odbyło się drugie spotkanie plenarne w ramach projektu DigiGap z naszymi partnerami z Hiszpanii, Grecji i Rumunii. Tym razem byliśmy goszczeni przez naszych rumuńskich partnerów w pięknym mieście Timisoara. W pierwszym dniu spotkania omówiliśmy działania, które zostały opracowane w ruchach drugiego pakietu roboczego.

Został zaprezentowany raport przedstawiający sytuację stopnia cyfryzacji w poszczególnych krajach. Partnerskie szkoły przedstawiły wyniki badań ankietowych i spotkań z swoimi uczniami, rodzicami i nauczycielami przeprowadzone w szkołach. Dane, które zebraliśmy w naszych szkołach posłużyły naszym partnerom z firm do opracowania modułów, nad którymi będziemy pracować w kolejnym pakiecie z naszymi uczniami i ich rodzinami. Został również przedstawiony raport finansowy z podjętych działań.

W drugim dniu spotkania wszyscy partnerzy dyskutowali nad kolejnym pakietem roboczym, który będzie realizowany w kolejnych miesiącach. Zostały ustalone również kolejne daty spotkań oraz działania mające na celu promocję naszego projektu w mediach.

Dziękujemy naszym rumuński partnerom za przygotowanie i przeprowadzenie spotkania, dzięki ich staraniom mogliśmy czuć się jak w domu i pracować w komfortowych warunkach.

Koordynatorzy projektu: p. Agnieszka Piech i p. Izabela Marcisz-Gurgul

***

Informacja o programie zamieszczona w styczniu 2025 na stronie Szkoły Podstawowej w Podłopieniu:

Z ogromną euforią chcemy poinformować, iż projekt DigiGap realizowany w naszej szkole w ramach programu Erasmus+ nabiera tempa.

W grudniu odbyło się pierwsze z czterech spotkań z koordynatorem projektu z Hiszpanii oraz naszymi partnerami z Grecji, Rumunii oraz naszym polskim partnerem stowarzyszeniem SEDA z Krakowa. Podczas spotkania mieliśmy okazję trochę się poznać i opowiedzieć o naszych szkołach i instytucjach. Był to również wytężony czas pracy nad omówieniem i dopracowaniem wszystkich szczegółów naszego projektu, którego beneficjentami będą uczniowie z państw partnerskich oraz ich rodziny.

Projekt składa się z czterech etapów, a głównym celem tego projektu jest zminimalizowanie przepaści cyfrowej między pokoleniami. Wyposażymy więc naszych uczniów w kompetencje cyfrowe, żeby mogli stać się edukatorami we własnych domach, ucząc swoich domowników obsługi prostych narzędzi cyfrowych. Projekt ten polega również na wypracowaniu konkretnych narzędzi dzięki którym nauczyciele, szkoły i instytucje będą mogły przeprowadzić tą cyfrową transformację.

Informacja/zdjęcia: SP Podłopień

Idź do oryginalnego materiału