Szkoła Podstawowa w Zręczycach z tytułem „Szkoły 1000-lecia Królestwa Polskiego”

mojgdow.pl 9 godzin temu

Szkoła Podstawowa w Zręczycach została uhonorowana tytułem „Szkoły 1000-lecia Królestwa Polskiego”. Uhonorowanie to zostało przyznane za realizację zadań w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „1000-lecie Królestwa Polskiego”, organizowanego przez Muzeum Historii Polski w Warszawie, Polskie Towarzystwo Historyczne, Wydział Nauk Historycznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Instytut Historii i Archiwistyki.

Honorowy patronat nad przedsięwzięciem objęli Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałek Sejmu Szymon Hołownia, Minister Edukacji oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Szkoła w Zręczycach aktywnie włączyła się w obchody tysiąclecia koronacji Bolesława Chrobrego – pierwszego króla Polski – realizując szereg kreatywnych działań edukacyjnych. Udział w projekcie był okazją do promocji wiedzy historycznej, rozwijania postaw patriotycznych oraz stosowania innowacyjnych metod nauczania. Kluczowym warunkiem zdobycia tytułu było wykonanie trzech obowiązkowych zadań:

  • przygotowanie filmu z gratulacjami dla króla Bolesława Chrobrego,

  • organizacja szkolnego dnia z królem Bolesławem Chrobrym,

  • stworzenie escape roomu, gry terenowej lub planszowej.

Celem Programu było szerzenie wiedzy na temat życia i dokonań Bolesława Chrobrego oraz innych władców Polski – zarówno w kraju, jak i za granicą. Przedsięwzięcie miało także na celu uczczenie 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego oraz kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich wśród uczniów. Istotnym elementem było również promowanie innowacyjnych metod nauczania oraz wspieranie nauczycieli w ich praktycznym wykorzystywaniu. Program zachęcał do przemyślanego i odpowiedzialnego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rozwijał w uczniach takie kompetencje jak: zaangażowanie społeczne, poczucie możliwości wpływania na rzeczywistość, kreatywność, umiejętność współpracy i komunikacji, a także prezentowania efektów pracy w interesujący sposób. Ponadto uczniowie doskonalili umiejętności samodzielnego wyszukiwania i krytycznego analizowania informacji, weryfikowania źródeł oraz dzielenia się zdobytą wiedzą. Program stworzył także przestrzeń do wymiany doświadczeń i budowania współpracy pomiędzy uczniami, nauczycielami i dyrektorami szkół z różnych regionów.

Koordynatorami projektu w szkole byli nauczyciele: Ilona Plata, Anna Dudek, Monika Kiełbasa i Sławomir Mazur, wspierani przez zaangażowanych uczniów: Jolantę Mazgaj, Lenę Pietruszkę, Szymona Węglarza oraz Karola Stopę. Wszyscy otrzymali pamiątkowe dyplomy i podziękowania od organizatorów Programu. Serdecznie gratulujemy!

Idź do oryginalnego materiału