Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 4 im. Dzieci Zamojszczyzny z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu dzięki przyznanej akredytacji na lata 2022–2027, z dumą rozpoczyna realizację kolejnych międzynarodowych mobilności. Tegoroczny projekt, podobnie jak poprzednie, jest w pełni finansowany ze środków Unii Europejskiej, a kwota dofinansowania wynosi 16 365 euro.
Projekt przewiduje dwuetapowe działania skierowane na rozwój kompetencji nauczycieli oraz wzbogacenie doświadczeń pedagogicznych.
Dwa Typy Mobilności
- Kursy doskonalące dla nauczycieli
W ramach tego etapu 6 nauczycieli weźmie udział w specjalistycznych szkoleniach.
Dwa z kursów skoncentrowane będą na pracy z uczniami o specjalnych potrzebach
edukacyjnych, zaś trzeci skierowany jest do nauczycieli języka angielskiego. Jego
celem jest doskonalenie metod nauczania z uwzględnieniem elementów kulturowych,
co wzbogaci lekcje języka obcego. - Job-shadowing w zagranicznej placówce edukacyjnej
Drugi etap, zaplanowany na 2025 rok, obejmuje obserwację pracy w szkołach z
oddziałami integracyjnymi za granicą. To wyjątkowa okazja do poznania najlepszych
praktyk w zakresie edukacji włączającej.
Główne Cele Projektu:
– Promowanie wartości włączania i różnorodności. Projekt ma na celu podkreślenie znaczenia integracji i akceptacji różnorodności w środowisku szkolnym.
– Rozszerzanie kompetencji pedagogicznych. Nauczyciele poszerzą swoją wiedzę w zakresie metod pracy z uczniami z dysfunkcjami, w tym wykorzystania zajęć teatralnych, ruchowych czy plastycznych.
– Doskonalenie kompetencji kulturowych. Uczestnicy kursów dla nauczycieli języka angielskiego będą mieli okazję zgłębić techniki łączenia nauki języka z elementami kulturowymi.
– Wzbogacenie warsztatu pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Projekt pomoże nauczycielom lepiej dostosować metody nauczania do potrzeb każdego ucznia, niezależnie od jego możliwości.
Dzięki wsparciu unijnemu, nasza szkoła stawia na rozwój kompetencji kadry pedagogicznej oraz wzmacnia misję edukacji włączającej. Wierzymy, iż realizacja tego projektu przyniesie wymierne korzyści zarówno nauczycielom, jak i uczniom, a także stanie się inspiracją do dalszych działań na rzecz wspólnego rozwoju.