Szkolenie „ADHD w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej – planowanie procesu diagnostycznego i procesu wsparcia dziecka/ucznia”

ore.edu.pl 15 godzin temu

Dyrekcja Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie i pracownicy Wydziału Edukacji Włączającej zapraszają pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz specjalistów szkolnych i przedszkolnych na szkolenie „ADHD w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej – planowanie procesu diagnostycznego i procesu wsparcia dziecka/ucznia”.

Podczas szkolenia poruszane będą następujące zagadnienia:

  1. Wprowadzenie do problematyki ADHD: aktualne kryteria diagnostyczne, objawy w różnych grupach wiekowych, etiologia, zaburzenia współwystępujące.
  2. Diagnoza ADHD w poradni: procedura, narzędzia diagnostyczne, kooperacja z psychiatrą, ocena funkcjonalna ucznia.
  3. Funkcjonowanie ucznia z ADHD w systemie edukacji: specyfika trudności, strategie wsparcia w szkole i w domu, kooperacja z nauczycielami i rodzicami.
  4. Terapia i wsparcie: podejścia terapeutyczne, rola farmakoterapii, praktyczne strategie pracy.
  5. Formułowanie zaleceń postdiagnostycznych: tworzenie opinii i dostosowań edukacyjnych, przykłady dobrych praktyk.
  6. Podsumowanie i dyskusja: sesja pytań i odpowiedzi, wymiana doświadczeń między uczestnikami.

Szkolenie odbędzie się w dwóch terminach do wyboru: 23 lub 24 czerwca 2025 r.

Forma: online, platforma ZOOM

Elektroniczny formularz rejestracji

Serdecznie zapraszamy!

Idź do oryginalnego materiału