„Szkoły, które rozumieją autyzm” – edukacja, która zmienia życie.

codziennypoznan.pl 14 godzin temu

Nasze podejście przynosi wymierne efekty – uczniowie osiągają realne postępy, rozwijają się w swoim tempie i zyskują szansę na pełniejsze, bardziej niezależne życie. Edukacja dostosowana do możliwości i potencjału dziecka staje się kluczem do jego sukcesu – dziś i w przyszłości.

Mówi się, iż każdy z nas żyje we własnym świecie. Dla osób rozwijających się w typowy sposób łączenie tych światów – poprzez relacje, komunikację czy odczytywanie emocji – jest stosunkowo naturalne. Potrafią rozumieć sygnały społeczne, budować więzi i kreatywnie korzystać z utartych schematów zachowań. Tymczasem osoby w spektrum autyzmu inaczej postrzegają rzeczywistość i w odmienny sposób na nią reagują. To sprawia, iż często napotykają na niezrozumienie, izolację, a ich nietypowe reakcje bywają błędnie odbierane jako zagrożenie – także dla ich własnego bezpieczeństwa.

Dzięki wieloletnim doświadczeniom pracy z osobami ze spektrum autyzmu wiemy, jak zbliżać, oswajać i integrować światy osób autystycznych z tymi, które zwykliśmy nazywać standardowymi. Nie tylko wierzymy, ale mamy też liczne dowody na to, iż ścieżka edukacyjna osób ze spektrum autyzmu, w ramach której stawia się nacisk na budowanie pewności siebie i poczucie własnej wartości, przynosi znakomite rezultaty. Właśnie w oparciu o takie wartości działa Niepubliczna Szkoła Podstawowa Fundacji Kannera.

Zachowanie ciągłości procesu edukacji osób autystycznych

Choć niektóre dzieci wchodzą w cykl edukacyjny już w 3 roku życia, idąc do przedszkola, to obowiązek szkolny rozpoczyna się od 6 roku życia i realizowany jest w placówkach specjalnych, integracyjnych oraz masowych. Decyzja dotycząca wyboru odpowiedniej szkoły ma wymiar fundamentalny, ponieważ rzutuje na proces rozwojowy dziecka oraz poziom integracji z otoczeniem. Stąd tak ważne jest, by adekwatnie zdiagnozować potrzeby młodego człowieka i w razie konieczności uzyskać orzeczenie o wymogu kształcenia specjalistycznego, jak i wdrożyć wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (WWR).

Tego rodzaju wsparcie można uzyskać we współpracującej z naszą szkołą Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Otwarte Drzwi”. Organizowane przez nią zajęcia terapeutyczne wspierające i rozwijające funkcje poznawcze, ruchowe, komunikacyjne oraz społeczne u dzieci pozwalają określić m.in. do jakiego typu szkoły podopieczny powinien dołączyć.

Jednocześnie zależy nam na wspieraniu osób ze spektrum autyzmu na każdym etapie ich edukacji – od małego dziecka do pełnoletności. Dlatego też szkoła podstawowa Kannera nawiązała współpracę z Niepublicznym Liceum Ogólnokształcącym „Otwarte Drzwi” , które w trybie stacjonarnym, ale także w trybie edukacji domowej, dba o edukacyjny rozwój autystycznej młodzieży.

Szkoła Kannera sercem naszego systemu edukacji

Innymi słowy, nasza Szkoła stanowi serce całego systemu edukacji, który zbudowaliśmy z myślą o osobach autystycznych. Realizowany przez nas program zajęć w efektywny sposób poprawia umiejętności społeczne, komunikacyjne i poznawcze, zapewniając przy tym bezpieczne i przyjazne środowisko, w którym dziecko może otworzyć się na nowe doświadczenia. W Niepublicznej Szkole Podstawowej Fundacji Kannera zdajemy sobie sprawę, że najlepsze efekty terapeutyczne można osiągnąć wtedy, gdy wszystkie osoby z otoczenia dziecka, w tym przede wszystkim rodzice, są zaangażowani we wzrastanie swojej pociechy. Dlatego wspólnie omawiamy postępy, ustalamy cele i wdrażamy rozwiązania podnoszące jakość codziennego funkcjonowania wszystkich zaangażowanych stron.

W Niepublicznej Szkole Podstawowej Fundacji Kannera każde dziecko postrzegamy jako wyjątkowe i niepowtarzalne, dlatego dla wszystkich ucznia tworzymy indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny dopasowany do jego możliwości i potrzeb. Poprzez naukę rozumiemy rozwój w wymiarze edukacyjnym, społecznym i emocjonalnym, a nasze holistyczne podejście ma na celu nauczyć dzieci samodzielności i umiejętności życia w społeczeństwie przy jednoczesnym zachowaniu pewności siebie i poczucia własnej wartości.

Stawiamy na euforia z nauki, którą osiągamy poprzez realizację kreatywnych zajęć wspierających ciekawość poznawczą i motywację wewnętrzną uczniów. Jest to możliwe nie tylko dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze oraz nowoczesnym metodom i narzędziom współpracy. Ogromną rolę odgrywa fakt, iż zajęcia realizowane są w małych grupach i przyjaznej atmosferze. Kameralne zespoły klasowe, którymi opiekują się liczni specjaliści, sprzyjają indywidualnemu podejściu i rzetelnemu poznaniu potrzeb dziecka. Z kolei bezpieczne warunki zdobywania wiedzy i rozwoju pozytywnie wpływają na efektywną naukę, terapię i integrację z szeroko rozumianym światem zewnętrznym.

Drzwi zawsze otwarte

W Niepublicznej Szkole Podstawowej Fundacji Kannera drzwi dla uczniów są zawsze otwarte. To znaczy, iż mogą oni rozpocząć naukę w dowolnym momencie roku szkolnego. Jesteśmy po to, by wesprzeć Twoje dziecko w trudnym procesie rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych, a także pomóc zbudować solidne fundamenty dla jego dalszej edukacji i samodzielności w dorosłym życiu. Tym samym wręczamy symboliczne klucze do efektywnego rozwoju i integracji, które uchylają drzwi do lepszej i szczęśliwszej przyszłości. Otwórzmy je razem.

Niepubliczna Szkola Podstawowa Fundacji Kannera mieści się w Poznaniu, przy ul. Strzeleckiej 11.

Zapraszamy do kontaktu:

Tel. 577 080 181, wejdź na stronę internetową szkoły

Idź do oryginalnego materiału