Zespół Szkół nr 4 w Jaśle rozpoczął wdrażanie rozwiązań wirtualnej rzeczywistości w nauczaniu. Uczniowie będą mogli odtąd oglądać modele, procesy i zjawiska z wykorzystaniem systemu i okularów VR w procesie dydaktycznym. Ta technologia daje możliwość przeglądania i wniknięcia w wirtualne przestrzenie zjawisk fizycznych, chemicznych i biologicznych rozszerzając proces poznawczy i dając jednocześnie możliwość sterowania obiektami i wyodrębniania ich warstw, elementów i zrozumienia zasad działania i zależności.
„To jest technologia przyszłości, którą jasielski Ekonomik wdraża w proces dydaktyczny jako jedna z pierwszych szkół, mając na uwadze ogromne możliwości jaką ona niesie” – mówi dyrektor Robert Niemiec. „Zestaw VR będzie wykorzystany jako pomoc naukowa zarówno do przedmiotów ogólnokształcących takich jak biologia, chemia i fizyka, jak i do przedmiotów zawodowych np. do prezentowania i zrozumienia technologii druku czy innych technologii multimedialnych. Będzie też wykorzystywany w nauczaniu przedmiotów z zakresu reklamy i turystyki, nadając zajęciom atrakcyjną formę, gdyż ta technologia spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem uczniów. Wielojęzykowy interfejs daje także możliwość rozwijania umiejętności językowych w tym także może być wykorzystywany przez uczących się w Ekonomiku uczniów z Ukrainy”.
Zajęcia z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem przez uczniów szkoły. Pierwsze zajęcia lekcyjne VR poprowadził dyrektor Robert Niemiec inaugurując zastosowanie nowej technologii w Zespole Szkół nr 4 w Jaśle.




![Uczniowie z Królewca z awansem w ogólnopolskim turnieju [zdjęcia]](https://tkn24.pl/wp-content/uploads/2025/10/SP-Krolewiec-z-awansem-w-Aktywna-Szkola-2.jpg)




